Helgen, en resa.

 
 
Hej vänner! I helgen var vi i huvudstaden och förlustade oss, jag och ett gäng sköna typer. Det var oerhört trevligt. Vädret var i för sig helt vedervärdigt, men vad gör det när en umgås med 5 favoritpersoner på ett härligt ställe. Absolut inget.


Såhär glada var vi när vi i sann turistanda poserade med vatten och stadshus i bakgrunden. Eftersom jag hela hösten hängt i Stockholm på veckobasis tog jag (helt på eget initiativ) på mig rollen som guide. Alltså - SOM jag njuter av att var den som får bestämma väg och riktning. Min bästa grej! /girl_in_controll_88

Nått jag inte älskade fullt lika mycket var att min telefon fick ben och försvann spårlöst. Wtf? Först datorn och nu telefonen? Teknikgudarna är mig onådiga. Men gött att det enda jag egentligen förlorade var några nytagna bilder på hur väl Stockholm behandlade oss. Det kan jag leva med och ni får helt enkelt visualiera er en snygg bild på mig på min favvogata på Söder, en bild på indisk mat och en bild på Jocke på Habibi.

På lördan hängde jag och Jocke med världens bästa Lisa till klubben Under Bron (pass opp på grymt Stockholmstips!) och hade skitkul. Stog bland annat extremt nära Maskinen-Frejs röda pälskappa på dansgolvet. Vi fångade dessutom våra tandrader på bild i en fotoautomat. Borde inte ALLA klubbar ha en sån föresten? Svar: jo det borde de.

 
På söndagen var det dags att ta tåget hem.
Trodde vi....

 

Var det nån som läste den här artikeln i Aftonbladet? Eller kanske den i GT eller Göteborgsposten eller Metro måhända? Världens tågkaos utbröt.

(obs! gillar ni inte irriterat fulgnäll på kollektivtrafiken, skippa nästa stycke)

I vilket fall fastnade vårt tåg i Halsberg. Där satt vi inlåsta i en sinnessjuk tortyrvagn utan toaletter, el, vatten, mat eller luftkonditionering I TRE TIMMAR. Folk gick bärsärk, skrek rakt ut i frustration över att var inlåsta och kissade i papperskorgar. Vad vi fick göra sen var att åka tillbaka till Halsberg. Vänta på en sabla ersättningsbuss till Laxå ute i regnet och blåsten i TVÅ TIMMAR tillsammans med 500 andra uppretade resenärer. Åka till Laxå i SISTA bussen. Hoppa på ersättningståget. Vänta i EN OCH EN HALV TIMME på att nått flarn med lokförarskills skulle behaga att ta sig till Laxå och köra tågskrället hem till Skövde i sniiiiiiiigelfart. Lätt topp tre värsta dar i mitt i-ländska liv.

Lite trist att en grym helg slutade med detta bök. Men summa sumarum var det värt det pga allt annat trevligt vi gjorde. Tur för er SJ.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback