Tipssöndag

 
Vänner! Saknar ni mig här på bloggen? Jag saknar er.
Vad jag också saknar är blogginspiration. Jag har fastnat i en otrevlig cirkel där jag skärskådar mitt liv och upplever det som totalt ointressant för alla andra än för mig själv. Dåligt när en bloggar liksom. Ett typiskt sånt scenario är:

Jag ser nått som händer och tänker: - Det här passar bloggen!
För att i nästa stund tänka precis tvärt om.
- Nä vänta här lite nu. Det kanske inte alls passar bloggen? Tänk om det är helt trist att läsa? Det kanske är cirka det mest ointressanta någon skrivit på www. Jo, så är det nog. Och ni fattar ju att så blir inte många bloggmästerverk skrivna här. Det får det bli ändring på. För en lever ju ett intressant liv ändå menar jag...

*ler mysbyxa och tekopp*
*sträcker sig mot fjärren*
*zappar planlöst*
*zzz...omnar*

Hehe. Men eftersom inspirationen har varit lite skruttig det senaste tänkte jag istället för att skriva nått litterärt bjussa på mina bästa tips såhär om söndagskvällen. Varsågod för tre grymma.

Tips 1 - En podcast
"Serial" heter den. Åh den här podden är SÅÅÅÅÅ spännande att jag typ kissar i byxan varje gång det kommer ett nytt avsnitt. Podden handlar om ett mord på en 18-åring i Baltimore 1999. Sarah Koenig (som är värd för podden) gräver djupare i fallet och försöker ta reda på vad som egentligen hände. Vem är mördaren? Hur gick det till? Och är mannen som är dömd för mordet och sitter inne på livstid entligen oskyldig? Ni hör ju.

GAAAAH! Det.är.så.spännade.att.jag.typ.dööööööör.

Först var jag lite tveksam till om jag skulle hänga med i engelskan, men det är verkligen inga problem. Det är liksom spänning och språklektion i ett. Grymt. Ni hittar den på iTunes eller här
Ni kan tacka mig när i lyssnat klart på första säsongen.

 

Tips 2 - Ett tv-program
Jag är med all säkerhet inte ensam om att tipsa om säsong två av Historieätarna. Vi lever ju ändå i ytterst matiga hipstertider menar jag. Men må så vara. Historieätarna är programmet som förtjänar varenda litet tips om sig. Varför? Det ska jag tala om för er.

Bra grej nummer ett: Älskar Lotta Lundgren. Alltså, min kärlek till Lotta kan ej beskrivas i ord. Jag är liksom kär i allt hon gör. Rolig, smart och bra på mat. Vad mer begär en av en människa? Inget!
Och Erik är också helt ok kul.

Bra grej nummer två: Älskar historia. Jag har alltid varit svag för historia och det var faktist mitt bästa och roligaste ämne på högstadiet. Fast det var ju inte så himelens coolt att gilla historia då så jag sa ofta att mitt bästa ämne var typ idrott - eller ännu ballare - rast, som alla andra. Men inom mig närde jag en liten eld som brann för vikingatid, högadel och Gustav Vasa. Mvh cool_kid_88

Bra grej nummer tre: Älskar mat. 'Nuff said.

 

Tips 3 - Ett instagramkonto
Jag och Moa jobbar ihop, poddar ihop (nytt avsnitt ute på iTunes idag!), tvoddar ihop (nytt avsnitt på Flow imorgon!) och gör en massa annat skoj ihop. Som att bo i samma stad tex och nu : instagramma ihop.

Jepp. I dagarna har vi skapat ett alldeles eget och grymt instagramkonto om Skövde, staden vi bor i. Kontot heter just @skovde och vår förhoppning är att det ska skänka glädje, inspiration, tips och annat härligt till alla som följer. Så bor du i Skövde och/eller är intresserad av Skövde är du varmt välkommen att följa. Hurra!

 


Och det mina vänner var allt för ikväll.
Vi hörs imorgon!



Kommentarer
Postat av: Kajsa

1. Jag fullkomligt älskar Serial, men ibland känns det om att men gottar sig i nån annans tragedi när man lyssnar. Men samtidigt tycker jag det är bra att undersöka hur rättssystemet fungerar och sen är det ju så himla spännande! Och jag tycker hennes röst är så lugnande på nåt sätt.

2. Här har du blogginspiration: http://kobranhuggertill.blogspot.se/2014/11/10-fragor.html Jag nominerade dig till att svara på tio kluriga små frågor! :D

Svar: 1. Jag har liknande känslor, när det känns som på film - fast är på riktigt. Lite underhållning på någon annans bekostnad, absolut. Men samtidigt himla bra granskat och viktigt.

2. Men hallå! Det har jag missat (har läst så dåligt med bloggar senaste månaden). Kul! :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-11-24 @ 11:40:06
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.se
Postat av: Rebecca

Jag är helt besatt av Serial" så jäkla spännande! Jag velar hela tiden fram och tillbaka angående Adnans oskuld, precis som Sarah själv. Grymt bra!

Svar: Bästa jag nånsin lyssnat på tror jag! :D
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-11-24 @ 14:11:17
URL: http://popfroken.wordpress.com
Postat av: Sofi

Håller med! Lyssnade på alla 9 avsnitt av Serial i helgen och vet inte hur jag ska klara av att vänta tills nästa vecka när avsnitt 10 sänds.
Tjatar sönder alla i min omgivning om att börja lyssna så jag ska ha någon att diskutera med!

2014-11-24 @ 16:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback