Får, föreläsning och feber


Hej vänner! Redan i rubriken gav jag er de tre f:s som sammarfattar vår min helg helt strålande.

 
I fredags efter hämtning satte sig hela familjen i bilen och tutade iväg ut i novembermörkret mot den del av vår syskonskara som bor på gård. Jesper och Sanna - de coolaste 25:åringarna i världen. Hur många har en hel bondgård full av fantastisk djur när en är 25. Jag bara undrar? De bor iallafall på gården tillsammans med världens finaste hund, två små katter, en hel drös med kor, en handfull kaniner, ett fång med (ganska så vidriga) kalkoner och fem fina får. Varav de sistnämnda verkligen har kommit att bli Ians favoriter.

"Ijan älska Bä Bä Vita Lamm" sa han cirka tusen gånger medan han hämtade ett halmstrå i taget och lade i deras mattråg. Lille bonden <3
 
 
Lördagen inleddes med att jag och Moa knatade ner och höll föreläsning på högskolan inför ett stort gäng ekonomistudenter. Alltså, det trodde jag ALDRIG skulle hända mig. Både 1 - att föreläsa på lärosäte och 2 - ha något att tillföra företagsamma siffersnillens högskoleutbildning. Men hallå, det grejade vi galant.
Såklart.

 
Efter förelsnigen fann jag mig ha en hel timme att fritt disponera på stan. Det jag tog mig för var att köpa Sveriges snyggaste vinterkappa som en julklapp till mig själv. Jag älskar mjuka paket.

 

Efter det mötte familjen upp på torget och vi styrde kosan mot lördagsgodisaffären. Efter den lilla strapatsen blev det en ytterst lugn lördag hemma eftersom Ian vaknat upp med feber som bara blev högre och högre ju längre dagen led. Och även idag har den där febern varit ytterst närvarande. Lille feberskrutten blötte ner mitt nyckelben med sina små sjukdomstårar fram tills alldeles nyss. Lille plutt. Så imorgon kör vi alltså VAB här hemma. Dvs "jobba hemifrån tillsammams med sjukt och närhetstörstande barn" som är en mycket mer realistisk bild när en är egenföretagare och liksom är i tjänst hele tin'.

Men på plussidan: jag kan jobba i pyjamasbrallor, vilket jag älskar. Tjoho :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jackan var verkligen tjusig! Vart hittade du den?

Svar: Tack! Hittad på HM :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-11-16 @ 22:27:17
Postat av: Anonym

Finns denna ursnygga vinterkappa kvar att köpa? Letat överallt! :)

2014-12-04 @ 17:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback