Senaste tiden


Hej kompisar!
Senaste tiden har varit en himla röra av allt som är roligt och annat som är rätt trist. Ta liksom spännade jobb, roliga kvällar, kompisar som ringer och bokar träffar och slå ihop det med feber, höstblåsor, vakennätter, stress och tvätt som aldrig torkar och - volilá: la vie!

Och eftersom jag inte käner att jag har orden, tiden eller pedagogiken att sätta tidsepoken fredag 2/5 till onsdag 7/5 2014 på pränt särskillt kultiverat eller kul så gör vi en lista av det istället.

Mest härliga: Naturen. Ba' all in på grönska och blomster.

 

Mest #tbt-iga: Hårdrockskonsert. Har liksom inte varit på en sådan sen tiden innan vuxen. Men i lördags begav vi oss iväg på en och raisade våra händer up high and toutched the sky oooo jääää ihop med Ammotrack. Vi och hundratals andra. Sen efterfestade vi till det nästa var gryning. OMG osv,


Mest febriga: Feberschemat har sett ut enligt följande:
Söndag till tisdag kväll - Ian.
Måndag kväll till tisdag eftermiddag - jag.
Onsdag lunch till nutid - Iris.

Mest stressade: Jocke. Anledning 1) Känner att febern är honom i hasorna. Anledning 2) Examensveckor. Anledning 3) Att ställas inför mixen av anledning 1 & 2.

Mest prickiga och irriterade: Ian. Eller som vi kallat honom - Höstblåsan Klisson. Stackarn sattes på husarrest måndag och tisdag och jag är helt säker på att om han kunna tala ut om det hela skulle han uttryckt sig något i stil med: "Hur det var? Det var de värsta dagarna i mitt liv! Jag tappade helt tidsuppfattningen och visste inte om det var natt eller dag eller hur länge jag varit inlåst hos de där galningarna. Det var en mardröm helt enkelt. Jag höll på att bli tokig!" 

Hur jag vet det?
They call it intuition.

mvh har inte sovit på två dagar pga klarvaken ettåring som spurtat runt i hemmet och vrålat "leka ute klia klia kliiiiia äta glaaaaaassssss mamma nu". THAT'S WHY! *crazy face*

 
En avrastad och något lugnare lillprick idag.




 
 



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken ursöt mössa lillkillen hade på sista bilden! Var kan denna vara inhandlad måntro? :)

Svar: Den är från Lindex fast köpt 2010 tyvärr... :/
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-05-07 @ 23:56:15
Postat av: Johanna

Hej Matilda! Nu har jag sparat ihop massa ros och kærlek till dig som jag bara måste passa på att uttrycka! Du har verkligen væckt mina tankar om feminism och hur viktigt det ær (med jæmnstælldhet i allmænhet) och det hade verkligen startat ett inre engagemang. Det ær så bra det du gør, det du sprider, att du gør feminism enkelt att førhålla sig till, eftersom du pratar om och sprider det på ett førstårligt sætt. Ælskar podcasten också, fortsætt sprida dina tankar och åsikter dær. Du verkar vara en så fin person! Massa kramar hela vægen från Oslo :)

Svar: Ååå tack så jättemycket! Vad glad jag blir för det du skriver. Det är tillsammans vi gör skillnad <3
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-05-08 @ 12:41:46
URL: http://mittlillahem.blogg.se
Postat av: Astrid - tecknare

Huvva, ogött med höstblåsor.
Hoppas det slutat klia för´n nudå.

Svar: Ja, riktig skit. Men nu är allt kanon igen. Svänger fort :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-05-08 @ 21:00:06
URL: http://astridtolke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback