Jobbsnack och efterlysning


Hej vänner! Vecka 10 hörrni. Redan! Och mars, vilket officiell är en vårmånad. Känn på den. Vår. Det här är också min första heltidsvecka på jobbet på himla länge. Ja, innan Ian föddes jobbade jag ju inte ens utan pluggade. Fatta den evigheten.

Så idag har vi jobbat stenhårt Moa och jag. Nästan höga på all tid vi nu har. Herregud, jag hinner gå på toa utan att jobba från porslinsstolen liksom. Så har det inte varit under vintern om en säger så, då varenda minut barnen varit på förskolan klassats som ytterst dyrbar arbetstid. Skönt att kunna softa med en kafferast på 10 min då och då. L to the YX.

Jag vet att många av er har undrat över vad det är vi egentligen ska göra då, varken jag eller Moa skrivit särskillt utförligt om vårt företag. Det är inte så att det är hemligt eller så. Nä, det känns bara bäst att inte blogga om det i någon större utsträckning. Men vi ska helt enkelt jobba med kommunikation i sociala medier - vårt sanna expertområde och verklige hemmaplan. Både jag och Moa är ju gamla rävar när det kommer till att röra oss på nätet. Få är de dagar de senaste åren jag inte hängt i sociala medier och fluktat på andras liv, tjattrat i kommentarsfält, knutit finfina kontakter och njutit av den stora gemenskapen på www. Nätet in my heart liksom. Och så är vi dessutom utbildade innom marknadsföring/kommunikation/retorik och skriveri båda två. Dubbeljackpott!

Nu har vi en efterlysning: Vet du, eller driver du själv, en blogg/twitterkonto/instagramkonto med säte i Skaraborg? Kan inte ni tipsa oss i så fall? Antingen via mail eller här i kommentarsfältet. Det vore grymt!

Vår önskan är att bygga upp ett härligt nätverk fullt med Skaraborgska sociala medieanvändare. 

 
Tänk bara vilka härliga människor jag träffat genom nätet. I Moa har jag till exempel funnit en vän, kollega samt personlig ost-utdelare. Möjligheterna är oändliga!







Kommentarer
Postat av: lovisa - mångsysslare

Så spännande med eget företag! Själv startade jag eget som Hundfrisör nu vid årsskiftet :)

2014-03-03 @ 20:44:39
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se
Postat av: Camilla

Vink vink! En skaraborgsk bloggerska här! Tjohooo.
Vad vill du mig tro...? ;-)

2014-03-03 @ 21:49:45
URL: http://allagillarmig.blogg.se
Postat av: Annelie

Slår ett slag för www.eemiliaas.blogspot.com

2014-03-03 @ 22:14:30
Postat av: s p i n d e l t j e j e n

Bloggar ju inte lika frekvent längre, men ni hittar mig under "Spindeltjejen" på Instagram :)

2014-03-04 @ 10:43:56
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Elin Tornblad

Har en blogg där jag som författare lägger upp poetiska alster om livet, längtan, döden och drömmar.

2014-03-04 @ 20:27:57
URL: http://www.justlikeawoman.blogg.se
Postat av: Isa

önskar att jag kunde bidra men jag gör nästan inget själv på internett hoppas ni får tag i många. Det låter kul!

2014-03-08 @ 20:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback