Jag tror på sommaren - en lista



Hur ser dina planer ut för sommaren?
Då min äkta hälft heltidsjobbar hela sommaren är de inte storslagna direkt. Inga tvåveckorsresor till medelhavet osv. Men den ska nog bli himla göttig ändå. Helgtrippar, slappa dagar och barnplaner är våra ledord.

Inbokat resmål:
Köpenhamn.
Barnfria.

*tindrar med ögonen*

Vad ska du göra på midsommar?
Hum. Jag var visst lite sen med den här listan... Men så himla smidigt att jag kan länka er vidare till min midsommar om det skulle vara av intresse att läsa om. Följ isåfall den här länken.

 

Vilken är din bästa sommarfrukost?
Frukt, babybel och lufttorkad skinka och svart kaffe. MMMMMMM!

Bästa sommarlåten?

Svårt med specifika låtar, men sånt som jag förknippar med sommaren är:

Xavier Rudd
Fleetwood Mac
Bob Marley
Veronica Maggio
Håkan Hellström
Lana del Ray
Tallest Man on Earth
First Aid Kit
Kapten Röd
Labyrint
Mumford and Sons
Timbuktu
Neil Young

Knappra in på Spotify ni med vettja.

Ska du åka på någon festival i sommar?
I wish! Men det ser verkligen inte så ut...
Men skulle jag åka tycker jag att den här line-upen inte ser allt för pjåkig ut.

Vad vill du helst grilla?
Champinjoner, zuccini, majskolvar, halloumi, lax, kyckling och BANAN MED MINTCHOKLAD *ser ut som emojin med hjärtögon*

 

Vad dricker du i sommar?
Efter att föregående sommrar fått för mig att rosé inte var vad som skulle fylla mitt vinglas och nu helt plötsligt gjort en u-sväng i den frågan, har jag en hel del att dricka igen. Så rosé med klirrande isbitar - så föga orginellt känner jag /en på miljonen 

(ps. bälgar inte i mig utan dricker måttfullt - såklart).

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Mina  p e r f e k t a  jeansshorts!

Perfekt längd.
Perfekt hög midja.
Perfekt passform.
Perfekt komfort.
Och perfekt slitage.

Planerar att bo i dem.

Vad ska du läsa i sommar?

I mitt frodiga sommarbiliotek står följande titlar:

"Systrar & Bröder" av Maria Sveland 
"Egenmäktigt förfarande" av Lena Anderson
"In i labyrinten" av Sigge Eklund

Hur många jag tror att jag hinner med: 0 st. 

(Antagandet om att jag de flesta av dygnets vakna timmar kommer att springa i hasorna på en tvååring och en fyraåring och väsa "nejnejnej", "akta akta" och "stopp! kom tillbaka" ligger som stadig grund till denna klena siffra)

Bästa parken?
I sommar kommer det lätt vara Boulogerskogen i Skövde. Kommunen har äntligen tagit sitt sommriga ansvar och byggt oss Skövdebor en central badsjö med tillhörande kiosk. Kan knappt fatta att det är sant. Min, kidsen och de andra 49,997 skövdebende personernas lycka är gjord. 

Bästa badstället?
Se punkten ovan (hoppas jag).
Annars - hav utomlands.

 
 

 


Kommentarer
Postat av: spiderchick

men va faen... jag beställde ju nyss egenmäktigt förfarande... kan vi snälla börja kommunicera lite vad gäller litteraturen??? ;-) Har även beställt golden year samt 10 lektioner i matlagning :-)

2014-06-23 @ 19:58:19
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Kajsa

Måste prova grillad banan med mintchoklad! Låter sjukt gott!

2014-06-25 @ 13:43:56
URL: http://www.kobranhuggertill.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback