Ärvt, funnet och fått till skänks


Ni som hängt med ett tag vet att jag har ett intresse för att Bo Fint™ och därför aktivt försöker plocka ihop saker jag tycker är tjusiga att placera ut hemma. Jag köper inte bara själv utan har ibland fått dem av snälla människor, ibland ärvt av någon älskad och ibland haft rena turen. Här kommer några ganska oväntade hemfavoriter ur varje rubrikskategori:

1. Ärvt
Min mans anktikälskande farfar lämnade oss för några år sedan. Jättetråkigt och hemskt sorgligt. Givetvis är det också så att inga saker i världen ersätta någon älskad och saknad. Men att få ärva pinaler är ändå trevligt i det avseende att sakerna får än mer själ och skänker extra glädje när en tittar på dem.

Skeva gamla mässingsljusstakar och en mintgröna krukor på fot blir lätt skatter då <3

 
2. Funnet
I en 5 kronors-back på en inte allt för glammig loppis hittade jag en gång en liten rådjurs(?)trofé. Och den såg så hemskt skamfilad och sorgsen ut när den låg där mellan glasunderlägg i kork och trasiga ramar att jag genast kände att jag måste ta med den hem, trots att jag inte alls är en jakttrofé-person. Men det kändes likosm fel att den skulle ligga där alldeles ensam med sina sorgsna ögonhålor och inte vara värd mer än fem kronor. Väl hemma fick den ett varsamt bad, en egen spik att hänga på och ett gnistrande uppdrag. Den ansvarar nu för mina bästa smycken. 

Tack rådjuret, du är en klippa.

 
3. Fått till skänks
Förr sa jag, ganska föraktfullt: "Fy. Drömfångare är det fulaste jag vet."

Sen blev jag äldre och fick ett barn som drömmer mardrömmar. Blev dock ej vidskeplig och tyckte fortfarande drömfångare var ganska...hum... icke-fina. Men en dag kom min syster med en i present åt mitt barn, en drömfångare för mardrömmarna, som jag (rätt motvilligt) hängde upp över hennes 
lilla växasäng och ~ poff ~
No more mardröms.

Nu: drömfångare i mitt hjärta.


 
 
Har ni nån oväntad favoritpryl hemma?





Kommentarer
Postat av: Emma

Mina föräldrar har en superfin träkista som jag ständigt och jämt försöker övertala dem till att ge bort till mig. Går sådär då de är lika kära i den som jag är :P

2014-06-30 @ 20:48:54
Postat av: Jess

Jag gillar din blogg så mycket! Den är så mysig och rolig och fin jag önskar bara att du kunde blogga lite oftare, typ jämt faktiskt haha! ;)

2014-07-01 @ 22:00:36
Postat av: Gunilla bonusmamma

Måste kika lite i sem tider hos dej:) . Jag samlar på mässingsljusstakar o de verkar vara så fina. Ha en go sommar o njuuuut ,ack den är så kort

2014-07-08 @ 12:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback