Smärtsamt möte med djur


Jo, nu är det ju så att jag har fött två barn, tatuerat mig, brutit några tår, haft megahalsfluss, trillat rakt ner med ansiktet i asfalt efter att ha hängt knäveck, häftat mig själv genom tummen, varit med om en bilkrock samt skadat ett knä.

Alla dessa händelser har med handen på hjärtat har gjort jävligt ont. Visserligen i något varierande grad, men ändå absolut över gränsen för vad som anses vara en ok smärta att beklaga sig över. Där skalan ser ut enligt följande: 

Tatuering  <---------------------->  Föda barn,
och alla de andra inslängda där emellan.

Och så igår, fick jag uppleva ännu en grej jag tyckte platsade perfekt in i min smärtsamling, (men som FÖRTRYCKAREN JAG LEVER MED Jocke menade inte alls borde få kvala in) då jag ÖVERFÖLLS trampade på en geting. Aaaah! Ja, jag har ju givetvis fått getingstick många gånger förut men det här var något alldels exraordinärt. Mitt i det mjuka vecket mellan stortå och fotsula borrade den in sin ENORMA helt normalstora gadd och NJÖT AV ATT PLÅGA MIG dog på fläcken.

Å käre barn vad ont det gjorde. Det kniviga var bara att inte överföra mitt nyfödda missmod jämtemot dessa BLODTÖRSTIGA VILDDJUR (typ) ofarliga insekter till barnen. Jag fick liksom säga att det inte var någon fara med mig alls och bara beklaga mig samt släpa benet efter mig när de var utom hör- och synhåll. Stackars, stackars skadade mig.

Textredigering: FÖRTRYCKAREN Jocke

 
 Pass upp för blommor! De håller till där och LURPASSAR samlar nektar DE JÄVLARNA naturens pollonörer.




 

Kommentarer
Postat av: maria

uschiana, jag lider med dig! jag är en sådan som springer så fort de där kommer i närheten ;-)

2014-07-03 @ 18:06:26
URL: http://mariabergstrom.blogg.se
Postat av: Anna

HAhahahaHA!! du är för skön :'D

2014-07-03 @ 20:10:17
Postat av: Malin

Väldigt rolig läsning! Älskar ditt sätt att skriva :)

Men jag lider också med dig.
Förra helgen blev jag först stucken av en humla under fotknölen (ja, det som typ aldrig händer någon, hände mig). Jag hade ankelstrumpor på mig och humlan fastnade i strumpan. Fick mindre hjärtattack! Minuten där efter snubblade jag på en spade som stod rätt upp från gräsmattan. Vet inte vilket som gjorde ondast ..

2014-07-03 @ 20:13:48
Postat av: H

I <3 you och din humor med!!

2014-07-03 @ 20:22:58
Postat av: Fifi

Jag satte mig på en geting en gång. Som en jävla Ferdinand.

2014-07-03 @ 21:20:41
URL: http://superfifi.se
Postat av: lovisa - mångsysslare

Människor som är HSP har ofta en lägre smärttröskel än andra också. Jag har också gjort flertalet tester o läst böcker om HSP och VIlKEN lättnad det var att få förstå varför man inte hanterar saker riktigt som sin närhet. Ett getingstick är ju frukyansvärty!! :o krya på foten!

2014-07-05 @ 15:44:26
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se
Postat av: LILITH - Boktokig mamma med borderline

De gömmer sig i skor också de små jävlarna. Gud vad synd det var om mig då :)

2014-07-07 @ 10:51:09
URL: http://www.lilith.se
Postat av: Martina

Åh, ingen som varit besserwisser än, får jag vara det då..? Getingar pollinerar inte blommor, men kan dricka nektar. Annars äter de mycket frukt och annat sött (därför man alltid har dem i saften på sommaren). Men gör ingen större nytta alltså, mer än att de käkar upp en del insektlarver vilket kanske kan vara bra. Bin däremot pollinerar, och de håller sig till blommor, de har man inte i saften.

Sticks gör dock tyvärr båda två om man lägger dem under foten...

2014-07-08 @ 10:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback