Julen 2014, en resumé


Hej vänner! Här kommer en liten samanfattning av min jul för den som ivrigt sitter och väntar på en ;)
Det jag vill börja med att säga är att jag verkligen har insett hur rik jag är. Rik på kärlek och familj. Tänk att vi har öppnat minst fyra sånna här kransprydda dörrar och innaför mötts av "GOD JUL", buller, skratt, mat och kärlek. Vad urbota fint det är! Hela helgen har det pirrat i mig av "tänk-vad-fint-vi-har-det-känslor".
 
Vår jul är lång. Det blir lätt det med många familjer på olika håll. Vi börja med att åka till svärisarna den 23:e och fira där under kvällen med Jockes syskon och respektive. Sen sover vi alla över inklämda i små rum huller om buller för att på julaftons morgon vakna till värsta brakfrullen. Därefter åker några iväg på julfiranden med sina familjer och några stannar kvar några timmar till. Vi det sistnämnda. Vi ägnar sedan dagen åt julmat, tomtar (och Ians tomteskräck), Kalle Anka och hela den härliga grejen.

 
På kvällen åker vi hem till oss i stan. Det är vår nya grej som vi började med förra året och som är så himla mysig. Då kommer min mamma, mina systrar och min mormor & morfar på skinkmacka, julgröt och paketutdelning. barnen får vara uppe tills de självdäckar vid 23 mitt i ett språng med nya klappar. Det är tradition.
 
 
På juldagen åker vi vidare till firande nummer tre hos min pappa. Behöver jag nämna att vi även där äter massa mat och öppnar klappar? Nä, det säger kanske sig självt. Efter det ligger vi i deras megasköna soffor med var sin chokladask på magen och ser på julfimler till supersent. Mys!
 
 
Dagen efter det är en annandag. Eller en annan dag. Det är lite hur man väljer att se på det. Vi valde illafall att var ute i finvädret och sen packa in hela familjen i bilen och styra den mot Jockes farmor som gjort lutfisk till hela släkten. Och (eftersom ingen människa vid sina sinnens fulla bruk äter lutfisk) även annan mat. Jag kan tycka att den där lutfisken kanske skulle kunna kvitta. Men den är visst tradition, lelle lutfesken'.

Och det var ungefär det vi hann med, julen 2014.
Men för att sammanfatta den ytterligare: För jäkla fin alltså.

 






Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken fin jul ni verkar haft! God fortsättning :-D

2014-12-27 @ 21:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback