Oktober - så blev du

Jag tänkte jag skulle sno en idé från briljanta niotillfem, nämligen att samanfatta en månad genom mina instagrambilder.

Vi började med att uppleva en spansk oktoberhelg. På straden Barceloneta tog jag en bild på mina fötter.

 
Fötter som också knallade Ramblas fram.
 
 
När vi återvände till hemlandet fick jag uppleva en av mitt livs mest urvackra oktobers. Med detta sagt kunde inte en kotte i Sverige kunde hålla sig från att slänga upp en bild på träd i höstskrud + valencia/low-fi/nått annat. Undertecknad inget undantag.
 

Och eftersom hösten verkligen visat sig från sin mest milda och brandgula sida, har vi givetvis varit ute så mycket som bara möjligt. Ians största lycka har varit att tumla runt bland löv och pinnar vareviga dag. 

 
Och när mörkret har fallit har vi kvickt ilat in och tänt ljus. Typ en miljon varje kväll.
 
 
Oktober 2013 var också månaden Iris tog plättarna till sitt hjärta. Alltså, om hon fick välja skulle det vara det enda hon åt ever. Och eftersom hon är expert på att få sin vilja igenom har vi stekt säkert 300 plättar i oktober. Men som vi säger: Plättar är ju gott. Jättegott.


Jockes fotbollsäsong har tagit slut, vilket jag välkommnat pga ganska tung arbetsbelastning på hemmaplan när han är iväg och kickar boll i (insert random västgötsk håla here) cirka varannan kväll. Men barnen däremot saknar redan att hänga vid hemmaplanens sidlinje. 

 
Jag har också än en gång välkomnade jeansen in i mitt liv. Hej denim! Tänk att det var typ två år sedan sist.



Något mer Iris har upptäckt är spindelmannens coolness. Därför har vi numera en superhjälte som bor hos oss. 



Något av det sista vi gjort är att vänta in den annalkande stormen. Vi upplevde verkligen lugnet före stormen som bara blev ett lugn...? Inte ens en ynka trädgårdsmöbel välte härikring, vilket ju såklart var lite snopet då jag typ stormsäkrat hemmet och strängt beordrat inomhusvistelse hela stormdagen. Men sen läste jag tidningen och kände att det var helt ok med lung iallafall. Skåne/Halland - hoppas ni är ok <3

 

Så, det var det hela (eller nej, men jag orkade inte lägga in fler bilder). Men vill i ha lite mer liveuppdatering eller bara tyckte att min instagramfeed måste vara den mest magiska någonsin följs jag med fördel på @oprofessionell2 på insta.

(Ett F två S och två L för alla (!) er som tycker oprofessionell är svårt att stava)


Kommentarer
Postat av: P

Din blogg och din instagram är så mycket mina favoritställen att hänga på på nätet. Älskar varje uppdatering och vill ha mer mer mer hela tiden :-) Kram

2013-10-30 @ 20:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback