Vi måste prata lite om sömn.


Ian har gått från att vara ett nattsovande drömknytte till att bli en yrvaken gnällspik under de senaste veckorna. "Det är nån utvecklingsfas", intalar jag mig som ett mantra: fasfasfasfasfasfasfasfasfasfasfasfas och fas. Nu säger jag inte att han från start sovit som en sten 19-08. Nänänä. Men har slumrat in runt 23, gjort nått tuttsnutt runt 03 och sen vid 06 och vaknat för dan vid 08, typ.

Nu somnar han 21.30 sharp (asså på minuten varje dag. Min lilla bebisklocka :')),
Vaknar 23 och surgnäller om välling.
01.00 - tutte och napp.
02.20 - tutte.
02.50 - napp.
03.30 - välling.
04.14 - tuttsnutt och napp.
05.00 - välling? napp.
05.05 - tutte? napp.
05.20 - nä välling. och napp.
06.00 - tutte.
06.10 - klarvaken.

Ian: JIIHO! Äntligen får jag gå upp och slå min sked i bordet 248 gånger och skria glatt för fulla strupar samtidigt. Kom igen morsan! Let's start this day!
Mamman: ZZZzzzZzzZzzzzzZzzz. buhuhuhuhu........



"You make me happy..." säger Ian och jag fyller i: "...when you sleep, UNGJÄKEL"




Kommentarer
Postat av: M

Inte lätt att bli sur/irriterad på den där charmkillen ;)

Svar: Nä. Han ler sig ur det mesta ;)
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 12:02:17
Postat av: jenny - mammaliv i nashville

Jag vet Preciiiis på pricken hur du har det & känner verkligen med dig. Det tog 10 månader innan August sov utan att äta & knorra. Snart så! Håll ut!
KRAM

Svar: Fy. Men jag kämpar på lite till då. Tack för orden!
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 14:46:54
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Jenny Nilsson

Härlig blogg du har! Riktigt rolig läsning! :)

Svar: Tack!
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 15:04:15
URL: http://nilssonjenny.blogg.se/
Postat av: 2-barns-mamman

Gaah, vilka nätter det är! Sån var vår pojk också ett tag när jag ammade. Sen slutade vi och då var vi uppe 2-3 timmar mitt i natten...
Man undrar ju i sitt stilla sinne hur i hela friden barnen kan vara så pigga efter såna nätter????

2013-03-21 @ 17:30:22
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: 2-barns-mamman

Gaah, vilka nätter det är! Sån var vår pojk också ett tag när jag ammade. Sen slutade vi och då var vi uppe 2-3 timmar mitt i natten...
Man undrar ju i sitt stilla sinne hur i hela friden barnen kan vara så pigga efter såna nätter????

Svar: Ja. Nu har ju Ian faktiskt skött nattsömnen rätt bra fram tills alldeles nyss. Men storasyrran var som du berättar. Att man som förälder bara inte slänger in handduken är beundrandsvärt såhär med perspektiv på saken :)
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 17:30:48
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Stina

Huga för att va vaken på natten! =) Vilken fin body/pyjamas! Vart har du hittat den?

Svar: Ja fy. Ingen hit... H&M har stått för pjamasen! :)
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 18:20:21
Postat av: s

Han kanske får ont i magen av att snutta och äta så ofta. Vild gissning. Lycka till!

Svar: Kan mycket väl vara så. Vi får se om det går över av sig själv, eller om jag bör åtgärda snutteriet något ;)
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 19:38:27
Postat av: Sandra

Åh, jag bävar för när den dagen kommer, när vår lillkille inte är ett "nattsovande drömknytte" längre. Nu är han tre månader och har sovit bra sedan dag ett. Det är så att jag skäms över att berätta det i min mammagrupp där de flesta kämpar med sömnen. Men jag vet att det sällan håller för evigt så jag försöker njuta under tiden!

2013-03-21 @ 22:08:40
URL: http://glagla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback