Måndagslista.



Vad gjorde du kl 08 imorse:
 La Ian för att sova middag. Dyngnet är lite rubbat för tillfället och jag skyller på tidigare nämnd bebis.


Vad gjorde du för 15 min sedan: Städade toalettgolvet.


Det sista du sa högt: "NÄ-E MIN NYA DUSCHKRÄM!"


Det senaste någon sa till dig: "Så! Nu har jag äntligen hällt ut all tvål på golvet mamma"


Vad var det senaste du åt: Ett halvt smörgåsrån någon tappat under bordet. Synd att slänga osv.

Morgon eller nattmänniska: Jag vet inte, eftersom min egna sömnrutiner effektivt suddats ut av bebisen jag delar säng med. Så, vad är halv 4? Natt eller morgon? Typ omöjligt att svara på.

Längtar du mest efter just nu: En sol som färgar min näsa och mitt axelparti i något mörkare nyans än den nuvarande "Off White". Samt en ny garderob, och då menar jag självklart innehållet i den. Nu är den fylld av noppiga gammla preggoleggins och annat bös.


Sover du tungt? När jag väl sover - ja. Extremt. Typ medvetslös.

 
Vad ska du göra härnäst: Sätta på strumpor. Fryser nå jävulskt om fossingarna.


Höger eller vänsterhänt: Eftersom jag för det mesta håller en bebis med ena armen och något åt tvååringen i den andra är jag varken eller. Mer "mun-hänt".

Hur många kuddar sover du med: Vi har typ tio kuddar i sovrummet, och ändå brukar jag bli utan. Jocke har två. Ian har en att ligga på två på sidan om sig, två instuckna under madrsassen så att han inte ska ramla ur och tre på golvet ifall det ändå skulle hända. mvh mamma med säkerhetstänk men utan huvudkudde.

 


Kommentarer
Postat av: Tesan - spekulanttant

Ja, hit med sol och värme

Svar: YES PLEASE!
OPROFESSIONELL

2013-03-11 @ 20:31:22
URL: http://spekulanttant.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback