Kulturkrockar och fyndfantaster.

 
Tjenixen! Vill börja med att tacka så hemskt mycket för alla finkomentarer ni lämnar på förra inlägget. Tacktacktack för all cyberkärlek! Ni är bäst :')

Nu till dagordningen! Klockan 8 var det uppstigning för familjen i bästa solskensanda. Ian kan verkligen det här med ett trevligt bemötande när en kliver in i barnkammaren. Lillstrålen.


Efter att frullen intagits med mun, händer, fötter och hår, båda barnen hunnit gråta hejdlöst (Iris stämde träff med en soffbordskant och Ian gjorde en närstudie av golv) och jag hunnit slita det lilla post amningshår jag har kvar, tog vi oss ut.
Destination: Kulturhuset


Alltså jag säger då det. Få platser i den här staden underhåller Iris så bra som just detta hus. Bara entréhallen tar 20 minuter att ta sig igenom. Perfekt! Sedan läste vi 211 böcker, pusslade ett gäng pussel som saknade viktigaste biten, skapade konst med hjälp av kritor och frustration samt letade efter en förrymd bebisbrorsa. P R E C I S  som hemma alltså, men det blir ett större äventyr att göra det borta. Samt att någon annan sopar upp riskakesmulorna efter oss. Bra.




Eftersom Jocke gör sista jobbdagen idag, och jag nu äntligen efter en sommar av kallsvettningsångest fått in knixen hur en bäst roddar och underhåller två kids allena i dygnspass, lät jag Iris bestämma hur vi skulle spendera följande timmar. Valen blev som följer:

1. Gå i leksaksaffärer och kolla
2. Leka på lekplatsen
3. Köpa hus

Vilket vi naturligtvis gjorde. *Mother Of the Year-ler*
(Förtydligande: Det åsyftas alltså inte ett boningshus på punkt nr.3 utan ett Happy Meal-hus OBS! OBS!)

Sen när jag låg på topp fick jag med mig barnen både till Myrorna och POP-rean.
Fyndade detta:

 
Trä till Ian. Tyg till Iris.

Sen gick vi hem och gjorde pannkakor, borstade småbissningarna och ramlade tillslut i säng av tröttma.

 
Häpp! Nu ska jag spraymåla en ful lampa gul. Vi hörs!





Kommentarer
Postat av: Malin -Änglamamma och gravid

Vilken dag! Ni har fått mycket gjort! :)
Så fina barn ni har!

2013-08-15 @ 21:45:30
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Postat av: Ofelia

Sluta aldrig blogga! <3<3<3<3<3 LOVA!?

2013-08-15 @ 22:04:33
Postat av: 2-barns-mamman

Jisses, sicken dag!
Att ta med barnen hemifrån, om så bara till en lekplats i en annan by/stad eller till affären är det bästa knepet att rodda två barn när man är ensam tycker jag! :-)

2013-08-15 @ 23:12:57
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback