True loves.

Jag inspireradas av sköna Spiderchick, men gör listan tvärt om, så istället för "saker jag inte borde erkänna" blir det "saker som är jag, fast folk tror att jag fejkar dem för att vara lite coolare".

1. Jag älskar rödvin!
Min dryck i livet (ja, förutom vatten, mjölk och annat törstsläckande- jag är väl inte alkad heller). Görna mörkt och murrigt, gärna över 120 kr flaskan och gärna med undertoner och eftersmaker. Faktiskt! På riktigt! Slibbigt vitt vin med jordgubbar i och rosé ger mig spotta-ut-reflexer.

2. Jag älskar musik!
Jag finner inget nöje alls i att lyssna till MixMegapol, RixFM, R'n'b och allmän "mainstreammusik" (tänk rihanna osv). Jag vill ha indieinfluenser, raggaeundertoner, folkmusik, undergroundspelningar, elektropop osv. ÄLSKAR! Jag kan sitta i timmar och luskolla spotify efter nya, gärna australiensiska eller franska, småband. Gengre spelar inte så stor roll. Upplevelsen är det viktiga.

3. Jag älskar mörk choklad!
Små bitar havsaltsspäckad 80%ig eller med chili, som små små söta musöron i storlek (eeh..huh?), in i munnen sug lite och njut (då gärna med rödvin). Ljus-söt choklad som kostar typ 9.90 á 200 g på Lidl - fyyyy faaaan och blä.

4. Jag hatar Ben&Jerrys!
Uack! Smakar skit. Som USA i en burk - en smak av socker, fett och kemikalier.
Häagen-Dazs däremot - slurp slurp och mmmmmm...

5. Jag avskyr skvallertidningar, "tjejmagasin" och chicklits.
Nä, samhällskritiskt, informerande, icke befintlig shabby-chicinredning och gärna en mängd krönikor och kulturreportage. Faktiskt! På rikigt! Om Blondinbellas framgång, om säsongens bikinis, front-rowplatser och kärleksspekulationer kändisar emellan? Gäääääsp.


6. Jag älskar "finmat".
Tacos eller torrstekt fläskfile med béa och klyftisar från ica? Nähä du tack!
Jag vill ha färsk pasta med lax och gorgonzola, rödvinssåser, lamstek, parmaskinka, ostbuffé, halstrad färsk fisk ect ect .

7. Jag älskar independentfilm, icke-egelskspråkig film och djupa dramor.
Faktiskt! På Riktigt! Baksmällan, bridesmaids, batman, avatar, och liknande - tack, men nej tack.

8. Jag hatar att se på TV!

Ensam mamma, Bonde söker fru, Let's Dance, Melodifestivalen, Familjen Annorlunda, Svenska Hollywoodfruar, Wermland Forever, Arga snickaren, Ullared, Morgan & Ola-Conny, Talang och allt med David Helenius. ZZZZZZZZZ! Fetsnark.
Men debatt, Uppdrag granskning, Född 2010, Kvällsöppet, PSL, Allt med Filip & Fredrik jag kollar på, eller försöker kolla på, för jag är inte TV-kompatibel, jag missar JÄMT det jag faktiskt vill se. Och det jag INTE vill se är oftast det som visas då en insomnande Iris ligger på mig och fjärrkontrollen hamnat allt för långt bort. Tusan.


Där har ni mig - á natural, fast åt fel håll. Fast rätt. Fast fel. Fast heeeel rätt.
För det finns inga fel och rätt. Så det så.






Kommentarer
Postat av: Em

GAAH!!

Dina ögon!! Så VACKRA! ;D

2012-05-26 @ 17:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback