No time for us.




Go'morrn sjusovare.

Hoppas ni sovit gott. Det har inte jag! Först en massa mardrömmar. Sedan vaknade jag mitt i natten av världens värk i magen. Blev iskall och livrädd, det var värk av förlossningstyrka. Fast vassare, liksom ilande. Det gick över rätt fort, men låg klarvaken och kallsvettig beredd på en ny och hade samtidigt framme förlossningens nummer i telefonon. Men ingen ny kom och jag föll åter i orolig sömn. 05.00 vaknar Iris och vrålar:
- ÄÄÄÄLLIIIING!! MAMMMA! ÄÄÄÄÄLLIIIING!!.
Stapplar upp, värmer välling tar med barnet in i sovrummet. Lägger emellan. Somnar om.
10 min senare:
- Älling slut. Leka mamma.
- Nej. Sov.
- Leka mamma!
- Nej.
- LEEEEEEKA MAMMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMA!! LEEEEEEKA!
- Okej.

Och sedan dess har vi varit vakna här i hushållet, Jag Iris och lilla nya, som efter nattens bravader har utfört någon typ av aktiv gymnastikuppvisning inne i magen.

J förtjänade en rejäl sovmorgon idag. Bästa pappa.
Men imorgon, då får han masa sig upp. Det med basta!



Kommentarer
Postat av: Augustifamiljen

Jo, det vore ju rätt tråkigt (om än ganska praktiskt) om dom får samma födelsedag. Håller tummarna för en opunktlig bebis alltså :)



Konstig åkomma du fick där inatt. Inte hänt nåt mer? Förstår att du blev livrädd, skulle jag också bli. Jag, däremot sov som en gris inatt.. störtade i soffan efter första halvlek och var i stort sett okontaktbar till klockan halv sju imorse ;)

2012-05-12 @ 13:21:21
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Läskigt, hoppas verkligen att allt är bra!



Tackar så mkt för gratulationnen, shit alltså... kan inte fatta att hon är här samtidigt känns det som hon funnits jämt alla redan! :)



Kram på er!

2012-05-13 @ 23:33:17
URL: http://www.pyttianna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback