Bloggar jag läser.

För att skriva en välbalanserad och intressant blogg behövs självfallet tonvis med inspiration.
En stor del av det får jag gratis av livet men en del får man ta och leta upp själv. Som bekant läser jag ju själv ett stort antal bloggar (oftast då jag borde plugga eller göra "viktiga saker") och tänkte att jag skulle dela med mig av de allra, allra bästa till er. Så håll till godo, och tacka för tipsen.
DET ÄR EN ORDER! Eh.. ja.
Jag har delat upp dem i mina fyra Bloglovin'-kategorier för att ni lättare ska kunna hitta er nya favorit.

FÖRESTEN, era bovar!
Följa mig och min fantastiska blogg på Bloglovin' gör du här!
Jag upplever det som om jag har alldeles för få följare i proportion till hur många ni är som läser mig varje dag. Ändring i den statistiken tack!
Först ut är underbara aCarolina.
Henne har jag talat varmt om tidigare. Hennes mysiga blogg tar upp föräldraskap och fler fina ämnen.
Carolina har som den starka person hon är, kämpat sig ur svårigheter och bloggar öppenhjärtigt om den dagliga kampen att inte falla tillbaka i gamla mönster. Väl värd ett besök!
Sedan en annan toppenmorsa, Anouk - Mamma & Vardagsfilosof.
En rolig och träffsäker blogg,
även den om vardagen med småbarn och större tankar om livet.
Uppdateringen kunde varit bättre, ur läsarsynpunkt,
men det ger också en rättvis bild av mammalivet. Man hinner liksom inte allt.

En helt fantstisk provocerande blogg av femenistikonen Natashja Blomberg. Här innen sitter man med hjärtat i halsgropen och bara njuter av en människa som vågar uttrycka sina åsikter och ge plats åt sin starka personlighet. Läs och älska!
Den här bloggen var svårplacerad.
Under "sköna morsor" eller "makalösa fotografer" var frågan.
Nina är ju liksom varken mer eller mindre det andra. Dessutom är hon en skicklig formgivare och bloggar friskt om sunda åsikter. Besök och bli kvar!
Självklart liksom! A. Schulman måste vara en av vår tids mest träffsäkra och i viss mån också provocerande skribenter. Jag har följt alla hans bloggar de senaste 5 åren och typ varje dag sitter man där med skrattårarna i ögonen, kramp i magen och njuter av orden.
kan ärligt tillskriva sig följande: krönikör, debattör och bloggare.
Lisa driver en meningsfull debattblogg som jag lusläser vid varje uppdatering.
Väl värt ett besök av dig som vill hålla dig ajour med aktuella debatter och mediabevakningar.
en drömsk och sinnesjukt vacker blogg av Ulrika Kestere, fotograf och illustratör verkam i Lund.
Här inne hittar jag alltid inspiration och får vackra tankar.
Hilda Grahnat är speciell.
I hennes blogg blandas foto och formgivninge med inredning och vardagstankar.
Alla som söker efter en egen värld att smyga in i ett tag finner nog en här. Förtrollande och mysig.
Det här kan estetiskt vara det bästa nätet har att erbjuda.
SgtSalt - Foto &Filosofi, blandar verklighet med surrealism på ett trollbindande vis.
Uppdateringen kan vara lite sådär i ärlighetens namn, men kvalitet framför kvantitet är väl att föredra.
Fotografi och illustration i världsklass.
är också en estetisk pärla och ett digitalt mästerverk.
Mer behöver jag knappst säga.
Först ut i kategorin är Trendenser.
En stor inredningsblogg med välförtjänt måna besökare. Frida Berglund har bloggat om inredning sedan 2005 och blandar inredningsreportage från världen med bilder ur sitt eget boende. Dessutom föreläser hon inom ämnet inredning.
Kreativ inredning drivs av Sofia.
Student som kompenserar sin egen snäva inredningsbudget på bloggen där man kan ta ut svängarna ordentligt.
Fina små "gör-det-själv-tips" varvas med shoppinginpiration och fantastiska inredningsbilder.
På Emmas designblogg finner du en inredningsblogg i skandinavisk stil.
Passar dig som gillar avskalad stilren inredning.
En färglad och vacker värld finns på Design & Inredningsbloggen.
Här blandar Pethra Stahre färglada hem med fantastiska konsttips.
En riktig guldgruva för dig som är konstintresserad.
Titta in!

Kommentarer
Postat av: Anouk- mamma & livsfilosof

åh tack kära du!:D vad glad jag blir! Anledningen till den lousy uppdateringen kommer under dagen på bloggen. Hoppas på förståelse. :/

2012-01-20 @ 10:25:24
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej, vilken grym fredagsläsning du delar med dig av! Jag får nog återkomma och läsa mera :)



Just nu tittar jag in eftersom jag såg att du är sugen på lite fler läsare. Har du testat Bloggvy?



www.bloggvy.se - en ny sajt för oss bloggare.

2012-01-20 @ 10:59:02
URL: http://bloggvy.se
Postat av: Pethra

Åh, tusen tack! Har snöat in lite på väggkonst, men det känns bra att läsa att det uppskattas. :)

2012-01-20 @ 11:11:06
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Sofia/ Kreativ inredning

sv: javisst är lampan häftig! Misstycker inte alls utan ser det som en väldigt trevlig komplimang! Jag tackar och bockar:-) Ha en trevlig helg!



MVH

Sofia/ Kreativ inredning

2012-01-20 @ 11:14:57
URL: http://kreativinredning.blogg.se/
Postat av: Blogg-lover!

vilka tips! tack!

och din är också finemang :D

2012-01-20 @ 11:19:54
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Tack kära du, nu blev jag alldeles varm och glad.

2012-01-20 @ 13:06:28
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Petter

Det var ett av de absolut finaste omdömen jag fått av någon! Så glad jag blev, tack. Behövde höra något så trevligt nu när jag sitter och sliter mitt hår över en uppgift som aldrig verkar kunna lösas..

Haha och jag tar till mig det där om uppdateringen, det är något jag borde jobba på helt klart.

2012-01-21 @ 15:06:17
URL: http://sgtsalt.blogg.se/
Postat av: ENDENISE

Härliga tips :D

2012-01-23 @ 23:57:03
URL: http://endenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback