Hound dog.

Historian om bajset och de svallande känslorna.

Att lite halvstressad småspringa med Iris till förskolan en gråkall, regnig aprilmorgon är sådär kul. Idag också lite stressigt. Jag baxar upp vagnen för trappan som leder ner till cykelförådet. Iris vill stanna och se på tågen. Vi tittar två minuter, sen måste vi dra. Vi tar genvägen förbi lekplatsen, den vi alltid tar. Iris vill stanna och gräva i sanden. Vi stannar inte.

Från lekplatsen slingrar sig en gångstig, lätt sluttande och kantad av en hög häck åt höger och en gammal stenmur åt vänster. Stigen är ca 85 cm bred och vagnen typ 65. Det är lite smalt, men Iris älskar just den biten. Här bor fåglar, och humlor och någon liten mus. Stigen mynnar ut på en trottoar på en halvstressig gata. Det är nära till förskolan nu, tar bara 5 minuter härifrån.

Då det händer har vi ca 1,5 meter ut till trottoaren. Lite försent, när famhjulet redan rullat mitt i och min fot hunnit sättas ner för att sedan snabbt dras tillbaka upp igen, upptäcker jag det. Hundbajset. En ordentligt tilltagen hundskit, nu med både hjulspår och fotavtryck i spärrar vägen. 

Jag är annars en rätt sansad människa, bryter ofta inte ihop över skitsaker (en ordvist kan jag bjuda på), men nu... Måttet är för 8 månader sedan rågat av hundavföring (vi verkar bo mitt i nån typ av allmän hundtoalett).
Jag vrålar (ja, på riktigt vrålar jag) upp mot himlen;

- JÄÄÄÄÄÄÄVLAAAAAAA IIIIDIIIIIOOOOOOOT!!!!

Iris vänder sina lena ansikte och runda ögon mot mig, tar ut nappen med hela handen på småbarnsvis, och säger:

- Aja mamma. Nä.

Jag fortsätter,

- HEELVETTEEE! FAAAN! ÅÅÅÅÅH! HELVEEEEEETTEEEEEEEEE!! 

Iris replikerar,

- Nä mamma. Ajaj. Nä-ä.

Jag får gå med bajs på stöveln och på vagnen till närmsta blöta gräsplätt. Där kör jag fram och tillbaka en stund och drar sedan stöveln i gräset ett tiotal gånger innan jag känner att det räcker. Bajset är borta men minnet av det kommer fan sitta kvar, precis som lukten, hela dagen.

Jag har sån jävla lust att lägga mig på lur i en buske. Vänta på den lata ägarjäveln som visslande står och tittar åt ett annat håll när jättehunden bajjar ut en hög lika stor som en mindre personbil och sedan nochalant knalla därifrån och lämna bajset 1,5 meter in på en smal gångväg, precis i mitten.
Det är då jag skulle smyga fram, kära läsare. Ta upp en näve bajs. Tyst springa efter och grosa den som håller i kopplet med hundavföring. Hoppas hen får i munnen. Sen skulle jag torka av min hand ordentligt i hundens päls, vissla och nonchalant knalla därifrån.

I vänta på polissyrenerna skulle jag skriva en kort insändare till lokaltidningen.
Det skulle lyda:

HUNDBAJS:

Det var dags att ta saken i egna händer.
Ät skit, latmask!

/oprofessionell




Kommentarer
Postat av: Cissi

hahahahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahhaahhahaha!!



jag älskar dig <3<3<3<3

2012-04-20 @ 09:28:31
Postat av: Kimy

hihihi dig känner jag att jag skulle vilja vara kompis med irl. Vi skulle ha jättekul ihop och jag skulle kunna få gosa med dina ungar. fast det kommer ju aldrig hända.... :/ för sorgligt!



men en bra blogg, det har du! Puss<3

2012-04-20 @ 12:23:24
Postat av: Rebecka

Aj då. Tur att du tog det med ro... ;)

2012-04-20 @ 12:26:03
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Kolla BL's bubblarlista. Du är med igen!

2012-04-21 @ 11:09:02
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/
Postat av: Bibi

haha det här inlägget höll jag på att skratta ihjäl mig åt :):):)

2012-04-23 @ 18:20:31
URL: http://bibiblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback