Red morning light.



Men hej.
Och en stor gäsp på det.

Har precis intagit frukost, se ovan. Kaffe & Apelsin. Känns lite rockstar, fast det alls inte var det. Det var mycket mer tired and sleepy toddler mama. Mycket mer så. Iris har nämligen slutat sova på nätterna. Igen.

Så jag lurar mig själv och tror att jag i och med denna apelsin fått i mig så sjukt mycket vitaminer och mineraler att jag kommer att sprudla av energi hela dagen, och att min seglivade förkylning kraftfullt vräks ut ur min kropp. Fast så är självklart inte fallet, men det känns bra att tänka i de banorna. Lite hälsopepp.

Läste en gång att den dagliga rekomendationen om ett intag på 500g frukt och grönt om dagen hänger med oss sedan mitten av 60- början av 70-talet. Men någonstans på vägen tappade frukten sitt näringsinnehåll och för att komma upp i den rekomenderad nivå, bör man sätta i sig, och håll i er nu, 2,5 kilo frukt om dagen.

OM DAGEN! Herregud. Jag äter typ 2,5 kilo frukt om året. Mycket illa. I min värld är frukt INTE godis hur mycket det än har tjatas om det från mamma och skolsyster och Blossom Tainton. Den bistara sanningen jag kan dra av det är att jag antagligen kommer att få skörbjugg och tappa alla mina tänder inom en snar framtid. Suck. Jag går en framtid som tandlös och trött till mötes.

Fast tänker jag efter så känns det också lite rockstar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jag är som du äter aldrig frukt tycker det är överskattat ;)

2012-04-12 @ 13:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback