Hemma börjar nästa dag.

Hemma från kortdag på Högskolan.
Sköööönt.

Men nu är det till och ta tag i en hög med litteratur jag blängt illvilligt på i en vecka nu.
Den måste läsas, och jag har inte läst. En något ohållbar ekvation, jag håller med.

Det bästa är dock att när man nu suttit och svettats i en föreläsningsal i obekväma kläder (skära-in-i-låglivmodern-jeans och håra skor utan vick-på-tårna-möjlighet) kan man i hemmapluggets tecken dra på sig sköna kläder igen.

Idag: Leggings (himmelrikesgåva till gravida) och zebramönstrad huvtröja med korta ärmar. Dressen går även under namnet: mitt "mysskinn" nu för ti'n. 

Här om dagen fick jag föresten, apropå namn, en liten förfrågan angående mitt namn.
En läsare skrev nått i stil med: "Har jag missat vad du heter, eller har du helt enklt inte skrivit det i bloggen någonsin?"

Och då måste jag svara dig, kära läsare, att : Jag vet inte!
Jag har varit sparsam med mitt namn, men det är inte hemligt.
Och eftersom jag har ett så fint namn är det ju dumt att det inte blir allmänt känt.
Låter därför den utomordentligt bra gruppen Alt-J lägga fram det såhär snyggt.

Jag heter:



Och där har ni även ett makalöst musiktips!
Utan att vara allt för egocentrisk är låten något av det bästa jag hört 2012, oberoende av låttitel.
Faktiskt.

/Matilda



Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Tävling i bloggen !!

Åh, jag minns det där med stor bebismage och jeans !! Det går verkligen inte ihop ...



... och du missar verkligen mycket idag. Du kommer varken hålla koll på dagens väder, grannens ungar ELLER kvällens hockeymatch ;)

2012-04-19 @ 13:03:35
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Anna

Matilda! Det passar dig :)



Kram!

2012-04-19 @ 14:38:19
Postat av: Saga - mamma till Emilia

sv: Ja här kommer jag nog trivas :) Jättefin blogg!

2012-04-19 @ 16:05:44
URL: http://emiliasmor.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Bra låt!

2012-04-19 @ 18:14:08
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback