You got it all... wrong!

Hallå om natten.


Sover inte, utan tänker.
Eller jag FUNDERAR som man så fin säger om man vill låta visare än man är. Har fått för mig att det är nyttigt att reflektera över dagen innan jag somnar. Helt ok dag må jag säga. Utom några undantag. Att Jocke åkt och att jag mött diverse idioter. Nog om det. Men från idioter leder mina tankar mig vidare på slingriga vägar mot saker som upprör mig. Jag tänkte lista dem här. Inte allt, så roligt ska vi inte ha, utan jag specificerar mig på personer. Icke namngivna sådana då, utan random irriterande beteende enligt mig.

Redo?
Bra! Då kör vi.

Folk som slåss, eller vill slåss. Det är motbjudande och primitivt. Killar som tyker det är okej att tafsa, kleta och kladda respektlöst på tjejer. Tjejer som inte respekterar sig själva så pass mycket att de inser att kletande killar inte ger bekräftelse. Homofober. Rasister. Folk som inte kan disskutera vuxet. Killar med balla bilar och liten kuk och ännu minder självförtroende. Missförstå mig inte, klart att det finns bra killar med balla bilar, jag känner flera, men i allmänhet. Hatar svartsjuka och kontrolerande killar. Tjejer med för den delen men det har aldrig berört mig personligt. Hatar killar som kallar sina tjejer för "Regeringen". Hatar otrogna. Hatar folk som kör fort och vårdslöst i trafiken. Folk som stjäl och vandaliserar. Folk som mobbar. Alla som lägger sig i vad de inte har att göra med. Folk som inte vågar stå för sig själv och sina åsikter. Folk som inte går och röstar i riksdagsvalet. Och folk som gnäller på riksdagsvalet i efterhand. Personer som inte vågar titta i ögonen. Män som utnyttjar sin fysiska styrka för att kränka och trycka ner en tjej. Folk som inte kan se ens en centimeter utanför det "könsnormativa". Killar som klappar på huvudet och säger "lilla gumman". Och fast det kanske är fel, tjejer som låter sig klappas och lilla-gummas. Folk som förstör för andra och utnyttjar sin ställning. Långsinta gnällspikar. Kappvändare och lismare. Killar som glor på tjejers bröst. Folk som värderar utseendet högst. Och folk som tränger sig.
        HATAR ER ALLA ERA JÄVLA IDIOTER!

Sådär ja.
Tar några djupa och varavar ner.

Nu ska här sovas.    


Kommentarer
Postat av: En mamma@

Du verkar vara en vettig och underbar person. Ärligt är härligt!

2011-04-11 @ 18:49:29
Postat av: Hannini

Du verkar grym.. GRYMt BRA! ;D

2011-04-11 @ 18:51:14
Postat av: Anonym

älskar dina texter.

2011-04-11 @ 20:42:43
Postat av: Anonym

<3

2011-05-26 @ 08:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback