Snabb mat från Italien.

Ciao amici! För att höja den romantiska stämningen något efter att ha expresshoppat ett par vigselringar under förmiddagen, bestämde vi oss för en italiensk middag här hemma. Vad är mer romantiskt än pasta liksom? Men eftersom även detta var tvunget att gå i racerfart pga att min sambo, snart äkta man, skulle kasta sig ut på fotbollsplanen typ ögonaböj valde vi att förtära var sin färdigrätt från Barilla.



När jag efter 90 sekunder i micron ställde ner två rykande heta pastatallrikar med perfekt ál dente på bordet och deklarerade på flytande italienska: "Il mio amato fidanzato, la cena è servita - Penne Pomondoro e Basilico". (Som betyder "Min älskade fästman. Middagen är serverad, och det bjuds på Penne Pomondoro e Basilico" som jag GIVETVIS visste och inte alls behövde googla en översättning på. Gi-vet-vis). Kände jag mig så underbart nöjd. Och gott var det också!

Vill du också uppleva lite snabb vardagsromantik, och dessutom ha chansen att gångra den känslan hur mycket som helst på ett fyrstjärnigt hotell i Rom? Isåfall ska du gå in och tävla med din bästa pastabild HÄR HOS BARILLA .

Det gör nämligen jag, för jag kan inte tänka mig ett bättre bröllopsresemål än just Rom!
*håller tummarna så de blir blå*.






*tugg tugg tugg*



______________________________________________________________________________________

Detta är ett inlägg i samarbete med Barilla och Blogg.se





Kommentarer
Postat av: Ellie

åh va gott! :)

2013-05-25 @ 18:11:44
URL: http://ellielindh.wordpress.com
Postat av: Johanna Ljungdahl

Hej! jag tävlar just nu ut ett paket nappar ! det enda du behöver göra är att lägga en kommentar i inlägget :) det är häftiga namnnappar eller nappar med motiv:) Ian eller Iris hade passat perfekt i dom!
http://jljungdahl.se/2013/may/tavlingsdags.html

2013-05-26 @ 10:41:34
URL: http://jljungdahl.blogg.se/
Postat av: Elin

Så gott! Försökte på något liknande till lunch och det blev snabbt omtyckt!

Svar: MM! Jättegott!
OPROFESSIONELL

2013-05-28 @ 12:17:36
URL: http://Www.elinsvson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback