En fredagslista - för att fantasin tryter och jag måste VERKLIGEN duscha nu.



1. Vad heter du?

Så jävla superhemligt!

Nä rå'.

Matilda.

2. Hur lång är du?

157 ståtliga centimetrar.

3. Vad har du på dig just nu?

De här sockorna, ja inte enbart, som en fotfrusen nudist, har mer på mig. Eller?



4. Vilken tid gick du upp idag?

Spännande info om sömn hittar du HÄÄÄR!

5. Vad var det senaste som fick dig att skratta?

Sigge Eklunds taxi-vines.

6. Vad jobbar du med/pluggar du?

Just nu är jag sk. föräldra"ledig". Annars pysslar jag med marknadsföringsstudier.

7. När flyttade du senast?

Sommaren 2011 bar vi grejer från vårt förra, lite trängre bo, ca 50 meter bort, till det här mer rymliga. Vidga vyerna osv.

8. Vad är du beroende av?

- Kaffekaffekaffekaffekaffe
- Kramar
- Poddar
- Mobilen
- Egentid
- Kloka människor

9. Vill du bli känd?

Ja. Eller nä. Eller jo? Eller nja... Mjo. Fast nä! Men kanske.

10. Vilken färg har din jacka?

Har tre vinterjackor jag pendlar mellan (DÖ VINTERN! DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ! *flämtandas*) vilka är petroleumblå, skogsgrön och sametsvart. Vårjackan (den enda jag vill bära, men inte kan pga vår som vägrar komma) är av kavajmodel med skinärmar.

11. Vad är du bra på?

- Känna empati
- Skriva
- Klunka kaffe som om det vore vatten
- Använda tv:n som barnvakt
- Oroa mig i onödan (typisk skitdålig egenskap)

12. Har du gått från en stil till en annan?

Ja, men har vi inte alla det? Ta bara min frisyrresa de senaste åren:


13. Vad tycker du om att göra?

Bara softa hemma med lilla familjen. Nätshoppa. Umgås med mina vänner och syskon. Gå ut och "ta en öl"- eller tre. Spela spel, om jag vinner. Diskutera ALLT! Sätta mig i en knökfull föreläsningssal med en kopp kaffe och ta fram pennan. Se På Spåret och tävla skiten ur det. "Pyssla". Sitta i det torra gräset framför en festivalscen en supervarm sommardag med en kall öl och din hand i min.

14. Vad kan du absolut inte göra?

Städa utan att lyssna på poddar. Åka skridskor. Promenera innan frukost. "Pressa" i flera timmar i solen - så aptrist. Samma med leka i Iris rum i flera timmar - döööööden. Laga god mat. Få på mig kläder i strl 34. Gå förbi en loppis utan att finkamma den som en CSI-agent finkammar en brottsplats. Vara utomhus om termometern visar under -10.


15. Var fick du dina senaste pengar ifrån?
Staten. Barnbidrag stod det på lappen.

16. Vad ser du fram emot?

Livet som gift och livet i allmänhet. Och kvällen! För då ska jag äta kex och brieost <3

17. Vad är du rädd för?

- Bli våldtagen.
- Allt ont som kan hända mina barn.
- Morrande hundar och fräsande katter.
- Bli dumpad.
- "Oförklarliga händelser" (typ spökerier)
- ALLT läskigt på TV.
- Höjder.
- Spindlar.
- Hajar.
- Krokodiler.
- Ångest.

Ja, allt det där vanliga ni vet.

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha herregud.. Finner inga ord! Varje gång jag går in på din blogg får jag mig ett gott skratt (läs: asgarv)! Tusen tack för världens ärligaste och roligaste blogg!!

2013-03-22 @ 12:18:46
Postat av: Kajsa

Stackars dig som inte kan vara ute på sommaren när det faktiskt är över -10 utomhus ;)

Svar: MÄH! Mena ju under ju. Åtgärdat ;)
OPROFESSIONELL

2013-03-22 @ 12:20:42
URL: http://hantverksbloggen.blogg.se/
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Det var mycket rolig och spännande läsning. Så ett väldigt kreatift inlägg så här på fredagen måste jag säga :)

Ha en fortsatt bra dag!!!

2013-03-22 @ 12:30:44
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Bella

Underbar blogg Matilda! Kul att se ett bekant ansikte på förstasidan! Du är dej lik, även om jag inte sett dej "på riktigt" sen vi var...7?

/Grepp

2013-03-22 @ 13:24:57
URL: http://imsogoingfrench.blogg.se
Postat av: Lina

Spökerier behöver du inte vara rädd för. Dom kan inte göra dig något, det är bara energier! Tänk det som att du sitter med en kompis och fikar, hon lämnar dig snabbt för att gå på toa. Hennes energi är fortfarande kvar, medan hon fysiskt är på toa. Likadant med andar som finns kvar efter de lämnat jordelivet. Dock gillar dom att jävlas lite:)

2013-03-22 @ 17:30:42
URL: http://undradejust.blogg.se
Postat av: Sara - Hold on be strong

Åh underbart inlägg!!

2013-03-22 @ 17:43:34
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: anna

kul inlägg! och vilken frisyrresa :)

2013-03-23 @ 15:43:12
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: Anna Weinreich

Får man fråga var den hiiiimla fina mattan är ifrån???

2013-03-23 @ 16:33:37
URL: http://dansedockan.bligspot.com
Postat av: cosmo

känner igen mig något så enormt, jag hade ju kunnat skriva detta nästan!
just tv:n som barnvakt, och låååånga evighetslekar på rummet som aldrig tar slut :P
och frisyr-livet haha

2013-03-25 @ 08:05:48
URL: http://www.autopilot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback