Flytthjälp, födelsedag och fy fasen


Vänner! Jag är i livet och vid god hälsa (ja än så länge iallafall) - men mer om det strax.

Valborg kom och gick och med den även första maj. Två dagar jag alltid tyckt mycket, mycket om. Så även detta år. Valborg = min systers födelsedag så henne har vi firat i vanlig ordning. Det här året lite mer än vanligt, hon fyllde nämligen 25. Få saker har gett mig sån åldersnoja som att min lillasyrra som nyss var en småunge med glugg i överkäken och bamseplåster på knäna fyller 25. Det betyder att hon är jättevuxen nu. Och det, i sin tur, betyder att jag också är det. Livet går sannerligen sin gilla gång rätt snabbt nu för'tin. 

Men kalasade gjorde vi, så det stod härliga till. 



1:a maj däremot firades ej som brukligt med tågande och slagord. Nä, det här året stod flytt på schemat. Svärisarna flyttar ut ur huset till sin nya lägga. Och vi kan här med titulera oss villaboende. Eller ja, nästan. Vi flyttar ju inte in förens om en månad, men nu är det fritt fram att börja renovera. Tjoho! 


Men sen var det inte så mycket tjoho längre då Ians immunförsvar bestämde sig för att fira in våren med sjukdomen som inte får nämnas vid namn (pssst! Magsjukdom som härjar värst november-mars). Inte kul. Inte kul alls. Allra minst för lilla ynket som fortfarande får leva på piggelin och små vattensipp i sugrör. Kraken <3 och eftersom Ian när han är sjuk gärna kryper under skinnet på mig, har jag nu burit runt på en tickande smittobomb i 48h. Let's see vad mitt immunförsvar har att sätta emot. Spänningen är ooooolidlig! 
....Fy fasen. 



Dessutom behöver vårt hem börja fyllas på med packade flyttkartonger. Och sa jag att vi ska börja renovera ett hus i veckan? Nämnde jag att det är crazy på jobbe'? Och att det står tandläkartider, utvecklingssamtal och en himla massa annat i kalendern också? Vem har tid att bli sjuk då? Inte jag iallafall. Hör du det, kroppen?! Vi är ett team - ok? 
Ok.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lycka till med ally. Hoppas ni slipper bli sjuka. Krya på till Ian

2015-05-05 @ 13:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback