Barnrum 2.0

 
Yo yo yo! Det är kvällning och här sitter jag och surfar på heminredningssajter. Det är faktiskt ett av mina största intressen nu för tiden. Det och Pinterest tar upp all min tid framför datamaskinen. Har knappt sett en serie, läst en blogg eller varit inne på Facebook sen typ... mars? 

Den här flytten har jag gett mig sjutton på att vi INTE ska göra massa impulsartade köp pga oklart hur vi vill ha det hemma. Avskyr att stå på IKEA med noll koll och ba: men den HÄR sängen då? Och det HÄR bordet? Och den HÄR grunkan vi absolut inte behöver men som i studen känns jättenödvändig men som blir liggande i en garderob i ca tre år? Vi kör på det! *blippar in i kassan* Typ.

Nä, så vill jag inte ha det. Det tar för mycket tid och energi, och speciellt om en inte blir nöjd med resultatet. Kalla mig ytlig och allt det där, men sånt kan ge mig rejäl ångest. När det inte "känns rätt" alltså. Jocke har dessutom nån befängd idé om att åta barnen själva inreda sina rum... *skräck-skriks-emoji* Alltså, jag jag ser ju det roliga och pedagogiska i det. Men vilket inferno av Frost-tapeter, kattungekuddar och Blixten McQueenmattor det skulle bli. Hu! Nej. Det pallar jag inte.

Men vi är ett team såklart, så vi får försöka jobba ihop. Och båda kidsen klappade i händerna när jag visade dem följade inspo-kollage (ja, jag har blivet en sån person). Det tog jag som ett okej från deras sida.

Iris vill ha "rosa och nån annan färg" i rummet. Så jag tänker ljust granitgrå med en vägg med puderrrosa möbeldetaljer. Som att vi målar hennes skrivbord i det osv. Tror det kommer bli fett! Och till Ian tänker jag Sandberg Mia-tapet pga totalt älskvärd och att möblerna får gå i svart och gult.
+ Mycket färg och pepp till båda. 


// Iris rum -  Alcros kulörer "Fjäder" och "Gräddnos" // Vimplar, Lagerhaus //
// Affisch, Lagerhaus // Kudde, HM Home // Påslakan, Ellos // Pallar, IKEA // 

// Ians rum - Mia, Sanderg Tapeter // Vimplar, Lagerhaus //  Korg, Afroart
// Anslagstavla HM Home // Affisch, Lagerhaus, Påslakan, Ellos //



Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännane!

Det ska bli kul att följa!

2015-05-05 @ 23:03:19
URL: http://www.barnmode.se/malinsroom
Postat av: Ellen

Bra kompromiss :D Ska bli superkul att se mer om ert nya hus!

2015-05-07 @ 14:07:33
Postat av: Emelie

Ni har en så himla härlig inredningsstil, tror det kommer bli så jäkla snyggt i ert nya hus! Lycka till med allt!

2015-05-21 @ 13:25:25
URL: http://emelie.divinemagazine.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback