När augusti snart är här

Idag är det den 29 juli. Kväll. Två dagar kvar av juli, årets högsommarmånad. Men alla vi som bor i Sverige vet ju att det inte blev så mycket av det där med sommar i juli 2015. Vi får väl helt enkelt sätta vårt hopp till augusti.

Nått annat jag tänker vi kan sätta vårt hopp till är att jag nu bestämt att jag är med blogg igen. Saknat den rackarn'. Och er! <3

Jag har satt ihop på saker som hänt och inte hänt det senaste, så ni är med på tåget. Höpp!

Antal semesterveckor jag haft i år: ca 2. Det får räcka för en egenföretagare. 

Festivaler jag varit på: En. Öland Roots. En reggaefestival. Med våra bästisar. Det vill säga en fantastisk festival.


Antal bröllis jag varit på: Ett. Det vackraste och roligaste någonsin.


Antal timmar jag suttit på vår nya altan med en bok och ett glas vin om kvällen sådär jag tänkte jag skulle göra för jämnan innan sommaren kom: 0. Jag vill väl inte frysa ihjäl heller!

Antal gånger jag badat ute: 2. Anledning- Se föregående punkt. Iris höjer dock badstatiatiken i familjen något. 

Antal år jag hunnit bli: 27. Lika gammal som Amy, Jimi, Janis, Jim, Bryan och Kurt. (Ps. Tänker leva längre.)


Och det var väl det av yttersta värde för stunden. Vad här hänt er i sommar? Vad har ni gjort/sett/firat/hoppats? Kan nu inte berätta? Älskar att läsa saker om er!


Kommentarer
Postat av: Sistaoktober

Jag gick på semester och fick fem väldigt varma dagar, sen börja det regna. Vi har nyligen flyttat och njutit av diskmaskin, att luften inte tar slut om det andas folk i den och att det finns fläkt. Fem långsamma veckor med sovmorgon, gymbedök, bokläsning, ompysslande av sjuka föräldrar och vattnade på tomater som äntligen börjar mogna. Jag fångade min första gädda en av de få vackra kvällar vi fått. Inser att jag är så himla utvilad och nöjd, kanske för att ongen är fyra och vi har så grymt mycket roligare tillsammans än tidigare sommar. Om en vecka börjar jag jobba och ska ta emot 18 inskolningar, det ska bli spännande. Belöning på det blir en solig weekendresa senare i höst hoppas jag.

2015-07-29 @ 22:54:17
Postat av: Johanna

Jag började sommaren med att åka utomlands, tränings och sol-resa till Fuereventura, det var toppen och verkligen extra värt nu när det var dåligt väder i sommar. Annars har jag jobbat, svårt att vars ledig sommartid som student som tar studielån. Som dig hade jag tänkt hänga på balkongen en hel massa men vädret har satt stop för det, men jag hoppas på en härligt och soligt augusti! :)

2015-07-30 @ 00:32:33
URL: http://blikvar.se
Postat av: Anonym

Bra beslut! :D

2015-07-30 @ 00:37:49
Postat av: Anonym

Höjdpunkten i sommar var när vi var på AstridLindgrensVärld. Det var första gången och jag blev förälskad!

2015-07-30 @ 06:37:36
Postat av: m a r i a

För min del än så länge ett dopp i havet och noll glas vin, men däremot amning, blöjbyte, amning och blöjbyte... ;)

2015-07-30 @ 15:41:33
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/
Postat av: jessica

Jag måste har badat kanske 15 gånger i Sverige denna sommar, älskar att bada och där jag har varit på min semester (södra halland) har det ändå varit helt okej väder med ganska många soliga dagar :) Var även utomlands i 6 dagar och där badades det förstås ännu mer!
Annars har jag legat mycket i hängmattan, läst 4 böcker, löst oändligt många korsord, åkt runt och fikat och tittat på saker och tja...sånt man gör mest när man latar sig.

2015-07-30 @ 16:51:22
Postat av: Elli

Jag har firat en härlig midsommar, varit på semester i Tibro, renoverat barnrum i ett soon-to-be hus och bestämde att lägga noll energi på om det regnar eller är sol😀.

Kul att du är tillbaka på bloggen!

2015-07-31 @ 01:53:19
Postat av: Miao

Hurra for at du er tilbake!

2015-07-31 @ 10:23:09
Postat av: Emma

Jag har spenderat min tre veckors semester med att sova cirka ingenting och torkat både kiss och bajs i alla lägenhetens rum - dag två på semestern åkte vi nämligen och hämtade hem Lowe, vår valp.

Så jäkla intensivt att en ibland tror att en kommer att gå under och vissa kvällar har jag lipat av trötthet och frustration, men så tittar en på'n när han t.ex. sover ibland och känner att det såklart är värt det. Han har blivit lite som vår bäbis här hemma och vi tycker om honom så himla mycket!

2015-08-01 @ 20:48:45
URL: http://tightlikeatiger.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har joobbaaaat. Väldigt mycket eftersom det här med vården och tillräcklig bemanning inte riktigt vill kännas vid varandra. Några lediga dagar har spenderats uppe på (ja, uppe, jag är från Skåne) på bästkusten <3. Annars har det inte känts som man missat alltför många soldagar i år! Det tar jag igen på spanienresan d

2015-08-05 @ 21:53:03
Postat av: Anonym

Jag har joobbaaaat. Väldigt mycket eftersom det här med vården och tillräcklig bemanning inte riktigt vill kännas vid varandra. Några lediga dagar har spenderats uppe på (ja, uppe, jag är från Skåne) på bästkusten <3. Annars har det inte känts som man missat alltför många soldagar i år! Det tar jag igen på spanienresan som väntar om 2 veckor (kan dagarna gå FORTARE tack! Zemezzter!)

2015-08-05 @ 21:53:56
Postat av: Stina

Jag har:
1. Chillat gaaalet efter det tredje och tuffaste året hittills på min utbildning (av fem, två kvar...)
2. Varit på mamma-barn-ridläger med mor min (hon är 57 och jag 22 så vi hamnade dock i vuxengrupp bägge två haha)
3. Bilat till Kroatien med min kille, badat i alpsjö, ätit romantisk middag i Venedig, snorklat i Medelhavet och annat som hör till att ta bila-genom-Europa-oskulden till!
4.Varit på paddelsemester med min barndomsvän och varsin kille, vi prickade in de typ enda tre skoldagarna vi haft i sommar, perfekt!
5. Firat min systers 20 årsdag med ett fantastiskt garden party där jag var baransvarig, inte jättejobbigt då det är min absoluta favoritgrej, att frestylea fruktiga drinkar!🙆🏼

Jag älskar din blogg Matilda, så himla kul att du är tillbaka!❤️
P.S. stinazwahlen på insta för bilder tillhörande listan😉

2015-08-07 @ 02:37:12
Postat av: Ellen

Jag har varit på ungersk trancefestival, jobbat, varit i Marseille,hälsat på vänner i Stockholm, haft himla massa familjedrama samt haft ett himla röjigt och fantastiskt bröllop :)

2015-09-16 @ 11:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback