Mighty alrighty.


Yes. Här sitter jag och känner livet i mig. Om en med livet menar kaffe. Och det gör jag för det mesta.

Idag var första gången jag kände en förnimmelse av höst i luften. Och jag älskade det givetvis. Hösten är min grej. VERKLIGEN min grej. Och app app app, nu följer ej en platt redogörelse om hösten som nystartens tid osv för jag antar att ni läst typ tre handfullar sånna texter sedan juli började dra mot 20-nånting. Jag tänkte bara konstatera att hösten är här och det här med att ta sommarpaus från saker är nu slut. Så: Konstaterat.

 
Det är så mycket jag låtit vara i sommar. Som bloggen. Och huset. Och barn...uppfostran (?) tydligen. Jösses vad förvildade de har blivit. Men det ska väl anses vara härligt och frigjort - så vi säger väl så. Men i veckan när Ian satt naken på bordet och slevade i sig spagetti med foten och med sina lungors fulla kraft kungjorde att han tänkte gå ooh lägga sig klockan "kvart i aldrig" kändes det allt annat än härligt. Som ni kanske förstår.
 
 
Han har förövrigt hunnit växa sig så stor, min minsta. Liksom växt ifrån blöja och middagssömn och hela tjotaballongen. Och har jag sagt att han börjat på STORBARNSAVDELNINGEN på föris? Nä, jag har ju inte sagt något till er bloggläsare på hur länge som helst. Men så är det, Storbarn, det är vad han är nu. Och nästa vecka fyller han tre. 3. TRE (!?). Han flyttade ju precis in i min livmoder för sjutton.

 
Och den här då? Som fyllt fem nyss. Och lärt sig cykla, typ simma och hur en gör när en ringer på hos kompisar och frågar om de vill komma ut och leka. Ah, fråga inte mig vem den där tonåringen är? Jag är bara mamma till småglin. 

Eller?

Nähä.
Okej.

Så kan det gå. Så underbart jäkla najs <3


 

Kommentarer
Postat av: Jenny Nilsson

Åh! Äntligen uppdatering! Wohoo! 😄👌

2015-08-27 @ 17:41:51
URL: http://nilssonjenny.blogg.se/
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Vilka kanonsöta kiddos du har! (Lät faktiskt hemskt söt trots spagetthi-kvart-i-aldrig-grejen). Är lite avis på femåringens lockar...

2015-08-27 @ 18:48:01
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Måste erkänna att jag också känt av hösten idag - å gillat det (man får inte säga det så högt för folk blir förnärmade - men skönt att hitta likasinnade)!!

2015-08-27 @ 19:05:22
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: Lina-Hampus mamma

Söta barn ni har,känner igen detta att barnen växer fort det kan jag verkligen hålla med om min har ju redan blivit en tonåring,vad fasen hände? Både han och jag känner desamma att nu får tiden stanna lite så man hinner med allt..

kram

2015-08-27 @ 19:53:24
URL: http://mammatillhampus.blogspot.com
Postat av: JUNITJEJ

Nu tränger sig hösten på.

2015-08-27 @ 20:27:17
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Evelin

ÄLSKAR HÖSTEN. Bästa tiden på året ju! Det jobbiga är väl det som kommer sen... Den lååånga vintern. Men den dagen den sorgen, typ.

2015-09-02 @ 11:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback