Åk till månen!


 
Hallå vänner! Det finns en ny pod uppe i iTunes-molnet. Och den finns givetvis också till diverse androidappar, och vill ni lyssna i webbläsaren går det givetvis superbra det också. Klicka bara på play på spelaren där nedanför.

Det här avsnittet handlar om att förankra sina drömmar hos andra för att se till att de har större chans att bli av. Tänkt dig liksom hur lång vägen till något är om du hela tiden gömmer din dröm någonstnas bakom vänster hjärtklaff. Den är ju typ osynlig där? Dina drömmar är lätt värda att visas på display (om du vill det).

Vi pratar också om den förlösande känslan att omvärdera sig själv och om vikten av stöttning och det underbara i att ha någon med sig som säger: Du kan.

Också: En  m y c k e t  tumultartat kändisförväxling och det orimliga i den ständiga lyckostressen.

Trevlig lyssning!





Kommentarer
Postat av: Isabelle Gustafsson

Ni gav superbra tips, alltså ffa det här med att säga en önskan högt. Tack för bra podcast!

2014-09-08 @ 13:33:28
Postat av: Johanna

Hej
Måste bara säga att er podcast är toppen och jag bara älskar din röst Matilda, såå behaglig att lyssna på!
Johanna

2014-09-08 @ 23:51:56
Postat av: Jennah

Jag har gjort en lista med drömmar och mål, men jag fastnar på just en speciell sak - nämligen att jag sitter och upptäcker mig själv med att fega! Det jag skriver ner är ju inte alls det som finns bakom vänster hjärtklaff på riktigt, utan ett slags urval av det som jag tror att jag verkligen kan göra. Att krama ett lejon och rida på en delfin, hamnar det någonsin på att-göra-listan? Sällan! Varför inte? För att det "kommer aldrig hända". Vi behöver våga tro mer (det är vad jag tror). Tack för en bra pod, utan den hade det blivit tråkigt på jobbet ;)

2014-09-16 @ 18:29:04
URL: http://kulturjennah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback