Hej hej från vinterhatarnas riksförbund

 
Vänner. Jag kan inte komma på nått jag tycker sämre om än vintern. Alltså, december är okej. Med ordentlig betoning på "okej" för helt bra tycker jag ändå inte att den är. Men advent och juletid är sånt som får upp decembers status från botten till... inte helt botten. Men restan av vintern kan kvitta tycker jag.

Först det här med snö. Vad är ens det för påhitt?
Och mörkret. Alltså det kryper i hela min kropp av olust över att veta att det snart blir mörkt vid 15.30. Vidrigt.
Kylan sen ska vi inte prata om. Jag blir provocerad bara jag tänker på den jävlen. GAAAAH.

Jag skulle lätt tittulera mig Ordförande i Vinterhatarnas Riksförbund. Vilket jag från och med idag tänker göra. Bara så ni vet.

/Ordf. Matilda M.


I veckan kom jag på mig själv med att vilja befalla alla löv att inte trilla av. Jag drar den naturliga slutsatsen att "ju mindre löv på träden ju närmare är vintern". Stön. Det kanske inte räcker med att vara ordförande i VHRF. Det är möjligtvis allsmäktig klimatpåverkare jag måste bli.

Ok. Då kör vi på det.










Kommentarer
Postat av: Anna

Med anledning av slutsatsen "ju mindre löv på träden ju närmare är vintern" får jag nu kraftiga flashbacks från barndomens naiva dagar. Minns hur jag varje höst brukade egga igång mina bröder om att vi skulle dra loss alla löv från träden för att hjälpa vintern lite på traven! Minns hur självklart det lät i mitt lilla 6 åriga (?) huvud. Inga löv = snön kommer. Och svar ja, jag har lagt av med det beteendet nu ;)

Svar: Haha så underbart tänkt! Liksom självklart! ;)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-10-16 @ 15:57:44
Postat av: Tina

Hehehehehe, prova att bo i Norrland;);)

Nä, men grejen är att det så himla mörkt på vintern att man typ ber om kyla och snö för att få ljus:D så, så kul har vi här:D

Svar: Hahahaha ALDRIG i livet! ;)
Jag stannar nog i söder och gnäller på vintern, men det känns nästan trösterikt att ni har det... ännu värre ;) Kämpa på! <3

OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-10-16 @ 19:48:50
URL: http://tinis.me
Postat av: Emma

Äntligen någon som tänker som jag! Har sedan jag var sjutton år gråtit varje år den första snön kommit... Kan inte i min vildaste fantasi förstå vad som skulle kunna vara KUL med snö och kyla.

Svar: Ja fy för snö och vinter. Vi sluter pakt du och jag :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-10-19 @ 20:38:37
URL: http://tightlikeatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback