HÄLJ


Hej kompisar! Redan söndagkväll. Hur snabbt gick inte den här helgen. Superduper. Om ni bara visste hur najs vi haft det. Och så är det så att ni bara är minuter från att veta prick allt. Ni kan tacka mig sen.


Helgen började med fredag. Det första helg:iga som hände var att jag och Moa tog fredagslunch på Glädje här i stan. Jag beställde världens i särklass godaste Bouillabaisse och ägnade mig samtidigt åt extremsportern "Äta tomatbasserad grymta iklädd vit tröja". /livin' on the edge


Sen tog vi helg. Jag hämtade kidsen lite tidigare än vanligt och skar sedan ut den pumpalykta jag tidigare skrutit friskt med. På kvällen fick vi oväntat (men ytterst härligt) besök av vän med barn. Vad vi gjorde? Åt otroliga mängder mat och fiskade upp hakorna från golvet efter att Matilda åkt ur idol. 

Lördag sen. Jag och Moa hade i uppdrag från jobbet att bevaka ett event här i stan. Och eftersom det var mycket barnvänligt tog vi sådeles med alla våra och roade dem. Det var bara Ian, den lille köhataren som påstod sig ha "tåkitt" och inte ville "vänta min tuj fakktis". Vad göra? Sätta sig i kön såklart.


Efter det åkte jag, Jocke och barnen upp och tände ljus för människor vi saknar. Här hos min farfar.



På kvällen kom min syster förbi med ett monsterlass med godis och sitt bästa Så Mycket Bättre-humör. Allt var härligt! Utom Carola. Men så är det väl jämt.


Idag startade dagen lika härligt som den slutade igår - jag fick sovmorgon till tio (10) (TIO!) och vaknade till värsta hotellfrullen. 

Men för att ej få storhetsvansinne över livet vägde jag upp det med att i ensam regi storstäda hela hemmet medan reserande familj satte sig i bilen till kompisar. Nån måtta på härligheter får det allt vara. 

Okok. Jag KANSKE hann med ett avsnitt Breaking Bad i sängen med godisrester från igår under tiden familjen var iväg. Men hej - det var jag värd efter att ha dammsugit under soffan för första gången på... ett år. Fortfarande i chock efter den upplevelsen. The images will haunt me forever.

Och nu sitter jag i soffan med 50% av barnaskaran i sömnläge och make på fotbollsträning. Ett barn kvar att lägga och sen : TOTAL SÖNDAGSMYS! 

Ni då? Haft en bra helg? 



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Låter ju som att du haft en toppenmysig helg! Själv har jag jobbat hela dagarna och pluggat på kvällarna. Samt ätit min egen vikt i pizza och besökt kyrkogården kl 22.30 på lördagskvällen. Förväntade mig spöken runt varje knut.

2014-11-03 @ 08:53:03
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback