Söndagspodden äro kommen



Javisst är det så hörrni. En pod om dumma gravidkommentarer och sexiga partners.

Jag och Moa har verkligen tröttnat på det här med puckon ja menar folk som ska hålla på att kommentera gravida personers magstorlek i tod och otid. "OJ VAD DU ÄR STOOOOR", "Tjena tjockis!", "Det måste vara dags näääär som heeeeelst", eller "Är du säker på att det bara är en...?" Ja men ni fattar. Sånna dummheter. Vi manar till kollektivt ansvar för att det är nu vi ska sluta hålla på att kommentera. Alltså just p r e c i s  nu, helst igår, men nu går också bra.

Vi pratar också om vården. Vi fick så himla mycket fin kritik på förra podden, den om KBT och ångesthantering, men det hörde också av sig en person som blev ledsen över hur orättvis vården är. Och vi håller med. Det är hemsk att en ska behöva kriga själv för att få rätt vård, hemskt och fruktansvärt och otättvist.

Sen pratar vi om vikten av att se sin partner i en ny dager. Alltså ha som mål att se din partner i "sin roll" tex när hen lever ut sitt största intresse, besök hen på jobbet eller kika in hens hobby. Det kan fakiskt vara både nyttigt och uuursexigt. Vi kan intyga.

Vi finns på iTunes, till Android eller direkt här på bloggen. Vi har också en härlig facebooksida ni kan kika in på och gilla. Och så finns vi på instagram. Jag på @oprofessionell2.

OBS! Förra veckan hade vi problem med vårt publiceringsverktyg Libsyn och det vara anledningen till att det inte gick att lyssna via bloggen. Men nu ska det vara löst. Trevlig lyssning!







Kommentarer
Postat av: Veronica

Måste lyssnas på :)

2014-05-18 @ 13:07:05
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Postat av: Nea

Hej :) tycker om att lyssna på era poddar :) För mig var det tvärtom med gravidmagen... Flera skulle kommentera hur liiiten magen var "det syns ju nästan ingenting"... Inte alls roligt för den syntes mkt väääl och jag var så glad med min lilla kula tills ngn drog ner min lycka o fick mig att känna mig värdelös som inte ens såg gravid ut! Hade lust o dra upp tröjan o visa att jag minsann visst hade en rund och fin kulmage!! Vart vill man komma med en sådan kommentar?! Men fick även många "vanliga" kommentarer och jag skulle nog bli väldigt besviken om ngn låtsades som ingenting och inte kommenterade magen! Men vi var nog i lite olika sitser, hade nog känts annorlunda om man känt sig helt svullen och någon säger hej tjockis eller om det är tvillingar..Jag har aldrig tänkt på att folk kan ta illa upp av såna kommentarer typ "ååh vilken stor mage" men det är nog för att jag själv blev glad för en sådan kommentar, får tänka på det i framtiden! SÅ! Nu har jag pratat av mig lite ;)

2014-05-19 @ 21:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback