Viktiga datum som passerat

 
Hallå vänner! Min tystnad här inne blev lite längre än planerat. Men det är det som är det allra finaste med semestern, en behöver inte planera något egentligen. Det blir som det blir, och såhär blev det. Under min bloggtystnad har det dock passerat några viktiga datum jag tänkte redogöra för lite snabbt.
 
I lördags hade jag till exempel födelsedag. 26 år stannar räkneverket på numera och har nu passerat sträcket som markerar att jag är närmare 30 än 20. Det sved faktiskt lite i mitt ungdomshjärta. Jag har väl antagligen gått på myten om att livet ägs av de som är unga och att jag nu sakta men säkert börjar fasas ut därifrån. MEN, tur att det inte är sant då.

 
Hur jag firade? Genom att i 30 gradig värme svettas ymmnigt på Liseberg. Alltså - på ett helt perfekt sätt. Min absolut finaste födelsedagspresent var den mjuka värme som spred sig över hela mitt föräldrahjärta när Iris återförenades med kaninerna i Kaninlandet. Som hon youtubat sig hit under året som passerat sedan vi senast var här. Ett tag i december ivrade hon för att vi skulle kalla henne Kanina istället för Iris. Så pass. Och nu fick hon återigen krama dem och viska i deras långa öron att hon älskade dem (just här gick jag och hulkgrät lite diskret bakom ett knippe heliumballonger).


Så nöjd <3

 
Nån som inte var fullt lika nöjd var ungen i gult som fick åka kaffekopparna en gång - njöt så in i helsike av det - och sedan tålmodigt ställde sig i kön igen. Och väntade.
Och väntade.
Och väntade.
Och väntade på sin tur. Bara för att inse att det skett ett grindvaktsbyte och han nu föll på en ynka cm under 90 cm-sträcken nya vakten strängt pekade på.

Som han skrek.
Och skrek.
Och skrek.
Och skrek.

 
Tills han lät sig tröstas av Lisebergs största glass. Lille karusell-kungen.

Dagen efter Lisebergsbesöket var den 20:e juli och sådeles min och Jockes allra första bröllisdag. Hur vi firade? Genom att kasta oss på ett tåg med 100 bagageatteraljer, kasta oss av det, bära hem alla väskor för att sedan vinka av Jocke som hastade iväg till ett 24h långt arbetspass medan jag underhöll två glass- och kaninabstinensiga tröttebarn mol alléna.
 
"Kul".

Vi får spara det här med att romantiskt titta djupt in i varandras ögon, säga fina saker om hur härligt det är att vara gifta över en härlig middag med vin och tända ljus till "någon annan gång". Som vi ju innerst inne alla vet är ett annat uttryck för: 

 





Kommentarer
Postat av: Sofia Ekström

älsk älsk älskar att du har fötterna på jorden.

2014-07-23 @ 20:55:32
URL: http://ekstromsofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback