Ny podcast: Sommardrömmar


Tjenare vänner! Semestertider är laglösa tider. Vad som helst kan hända och icke-hända. Igår hände det sig som så att vi inte släppte en pod till exempel. Och vilken tur att INGEN saknade oss då. Jag och Moa var beredda på en folkanstormning likt den franska revolutionen (fast typ sju resor värre) över utebliven pod, men nä. Inte en endaste reaktion på detta har nått mina sociala antenner.

Nåväl. Här kommer den, podcasten, som dessutom är extra lång och extra härlig.

Moa berättar om sin första semesterresa för sommaren och ger ett smart boendetips och jag listar personer jag är GALET AVUNDSJUK på och det visar sig att Moa stämmer in i två av dessa människokategorier. Grr. Vidare ger vi grymma boktips som de värsta kulturvetarna. Häng på vettja!




Nu när podden släpps varannan vecka och bloggen uppdateras mest när det finns tid kan ni med fördel kika in på min insta som uppdateras betydligt mer frikostigt under semestertider @oprofessionell2 söker ni på där.

Och utöver det har Moa & Matilda har en eminent facebooksida värd att kika in. 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag saknade er! Jag kikade in i appen för att se om det kommit nytt. Visst blev man lite besviken när man satt ute i en solstol och skulle avnjuta lite podlyssning, men jag fick nöja mig med näst bästa podden ;)
Ni måste ju också få vara lediga precis som vi mugglare :)

2014-07-07 @ 21:33:23
Postat av: Martina

Jag ligger lite efter bland poddarna men tar igen det för fullt nu! Har precis lyssnat på poddarna där du först nämner att du är introvert, och sedan det här med hsp-personlighet. Vill tipsa om en bok jag precis börjat läsa: Introvert: den tysta revolutionen, av Linus Jonkman.

Jag hittar inte kommentarerna i bloggen som du nämner i podden, men det låter som att de litegrann vill säga "nej nej, du är nog inte introvert, du är nog en hsp-person", som att introvert är något dåligt. (Har alltså inte hittat kommentarerna, så ber om ursäkt om det inte är så)

Jag har inte kommit så långt i boken själv, men den känns väldigt bra, och väldigt rolig! Där tar han upp mycket om att introvert oftast ses som något negativt. Han skriver ungefär så här: "Om du googlar på extrovert hittar du platsannonser, men om du söker på introvert får du upp artriklar om Anders Behring Breivik" Haha, ligger nåt i det!

http://www.adlibris.com/se/bok/introvert-den-tysta-revolutionen-9789175032986

2014-07-08 @ 10:17:30
Postat av: Josefin

Visst är ni saknade! Men visst förstår man (lite iaf) att ni också vill vara lite lediga och samla inspiration :) Jätteglad för en lång pod iaf!

2014-07-08 @ 12:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback