Snart vardag igen


Hallå kompisar! Den här sommaren är verkligen lång.
Rättelse: Lång och varm.
Rättelse 2: Lång, varm och URHÄRLIG.


 
Och vi gnetar vidare med vår semester, jag och barnen. Fast det blir så att sista veckan mjukstartas med jobb några dagar eftersom min kollega tydligen envisas med att vara plikttogen och återgå i tjänst... *muttrar*  Nä, helt ärligt längtar jag efter mitt vardagsliv. Älskar mitt vardagsliv! *gör ett hjärta av händerna och viskar "rutiner" genom det*

Och snart är jag där igen. Idag är det 31 juli och med det står augusti och stampar ute på de torra gräsmattorna och gungande vetefälten. Älskar augusti, men tycker den är lite jobbig på samma gång. Den skryter liksom med sommarvärme samtidigt som den viskar om hösten. Och även om jag ta mig tusingen tycker mer om hösten än sommaren, kommer vemodskänslorna i små lätta stötar mot min hjärtevägg. 

För visst det svider lite att månaderna med inga andra måsten än solkrämswrestling med kidsen om mornarna och packandet av lite för tunga utflyktsväskor är över. Den här sommaren har dessutom varit så himla föräldralätt om en jämför med tex förra - då jag jonglerade runt på en frustrerad och utruuuuligt gåsugen nästan-ettåring och en urtrotsig och galet äventyrsysten nästan-treåring genom Jockes alla dyngnspass och 1000 timmars bröllopsbestyr. Eller de 2010 samt 2012, då jag varit enormt höggravid, skrattretande vätskeansamlad den ena och löjligt överburen den andra . Eller sommaren däremellan då jag hade precis noll timmars semester. 

Så, sommaren 2014 - lätt den bästa som förälder!

Rättelse: Lätt den bästa någonsinn.
Rättelse 2: Lätt den bästa HITTILS.




 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka härliga bilder. :)

2014-07-31 @ 16:50:31
URL: http://inredningsanna.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback