Ett tydligt tecken på att det är semester


Tydliga semestertecken, har ni några sådana? Jag tänker alltså på saker som oftast inträffar i era liv under juli och augusti månad. Kanske att ni lämpar av alla rutiner i en stor hög nånstans i farstun första dagen som semesterfirare? Eller är det kanske otroligt sena nätter och långa, härliga sovmornar? Ett sprittande badsug, en stor hög med olästa böcker som krymper eller det faktum att allt annat än grillad mat känns sjukt överskattad?

Härliga grejer det där.

Mitt absolut tydligaste tecken på att det är sommar är dock mitt rätt kassa matintag. Och för att understryka vad jag menar när jag säger kassa, har jag ifag fått i mig följande:

09.00 Mmm-frukost-frukosten
En kopp kaffe
Ett rostebröd med nutella
Ett smörbeklätt barnfinger uppkört i munnen
Några "Mamma, jag vill inte ha skalet på gurkan. TA BORT DET! NUUUUU!!!!!!"-bett runt Iris gurkbitar

11.00 Stressen-innan-badstranden-mellanmålet
En halv banan
- eller nu ljuger jag. Ian åt bananen. Jag åt den slemmiga biten han spottade ut i min hand när vi hoppade in i bilen.

13.30 Jag-är-så-hungrig-och-darrig-på-badstranden-lunchen
En redig näve chips
Ett halvtuggat och ratat äpple med två myror på
19 sandkakor "Am-nam-nam-nam. Jättegott!" osv osv.
Ett jätteflaska ljummet vatten

16.45 Jag-är-så-DJÄVULSKT-ashungrig-och-darrig-efter-badstranden-innan-middagen-mellanmålet
En halv vattenmelon
- all by my self.

18.30 Jag-måste-få-i-barnen-mat-och-samtidigt-försöka-vara-social-med-våra-grillgäster-middagen
Två tuggor hamburgare i farten
En längtansfull sniff på vinglaset
Allt som barnen tappat på altanen och jag försökt blåsa bort smutsen på med ändå blivit ratade av de små gormanderna och "Nej, titta det ÄR inte varmt kolla mamma kan äta den utan att bränna mig"-bevistuggorna från barnens grillkorvar.

Så. Jag är medveten om att näringsintaget idag inte får ett skinande MVG direkt. Men jag undrar lite hur det ska gå till att som vuxen människa få i sig ordentligt med mat under en semesterdag då en bollar två små barn och deras mat- och dryckesintag, solkrämsinsmörjning och halsbrytande badvaktsuppdrag SAMTIDIGT som en ger dem Den Perfekta Sommardagen™. Är det ens möjligt?

Stående ovationer och konfettiregn till den som lyckas!

 

Kommentarer
Postat av: Hedwig

Hahaha vilket klockrent inlägg! jag känner igen mig i nästan allt du skriver och kommer på migsjälv med att nästan bli kär i dig för du är så kul ;-)

Passa på att ät när barnen har sover!

2014-07-08 @ 22:23:04
Postat av: carolina

Det är bara att börja svälja sandkaka duktigt... ser ingen annan lösning ;)

2014-07-09 @ 19:43:58
URL: http://acarolinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback