Sträng chef

 
Igår var en sån överstressig dagjävel att jag på kvällen trodde typ att jag hade varit med om ett 24 timmars, rätt så tråkigt och poänglöst, practical joke. Jag han knappt sätta mig ner på hela dan utan drevs hit och dit piskad av diverse måsten, tvång och ärenden. Men men, det var ju vardag jag önskade och vardag jag fick - vem är jag att klaga egentligen?

Idag ska jag ta tag i massa jobb som bryskt kallar på min uppmärksamhet. Mail att skicka, texter att skriva, folk att ringa und so weiter. Dessutom hoppar jag ju på att kunna hänga här inne lite mer de kommande dagarna. Jag har nu inrett ett litet kontor i soffhörnet mitt (gäller att sitta bekvämt för att orka länge) med kaffe, mobil och dator inom räckhåll och planerar att sitta där hela dan, varje dag utan att tillåta mig själv att gå härifrån. Förutom två extremt schemalagda toalettbesök och tio minuter runt halv ett då jag får tillåtelse att gå ut i köket för att värma en låda mat. Det gäller att vara hård mot sina anställda.

Dvs mig själv.

/Chefen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback