Gårdagens feministpepp

 
1. Gick på föreläsning med geniala Maria Sveland, där hon pratade om antifeminism och random vidrigt hat och maktutövande mot kvinnor. SÅ HIMLA BRA! När Maria rundade av och tackade för sig, kännde jag seriöst för att ställa mig upp på min stol, busvissla, göra ett stagedive (åt andra hållet), bäras fram av publikens händer tills jag ställdes ner på golvet framför Maria och kärleksfullt omfamna henne. Men jag lade band på på den impulsen och stämde in i det unisona handklappet istället. 

 
2. Jag och Moa var på biblioteket för att låna lite böcker. Bibliotikarien vi fick hjälp och råd av visade oss runt mellan de olika hyllsektionerna och pekade ut böcker inom ämnet vi var intresserade av som hon själv tyckte var läsvärda. "Den, den och den kanske" sa hon. "Och den här... Fast den är ju tyvärr skriven av Per Ström, så den antar jag att ni inte är särskillt intresserade av, eller hur?" *kamratligt leende* och tjongade bestämt tillbaka den in i hyllan. Älsk på henne <3




Kommentarer
Postat av: hantverksbloggen.blogg.se

Bibliotekarier är guld värda! :) /f.d bibblopluggare

Svar: Verkligen! :D
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-02-27 @ 12:12:14
URL: http://hantverksbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback