En måndag i bilder


Hej på er!
Jag ville dokumentera min sista föräldralediga måndag på länge i bild så att eftervärlden kan ta del av den i miljoners miljoner år om intresset skulle finnas. Och datorer, det måste antagligen finnas någon typ av datoranordning eftersom jag tvivlar på fotapapprets kvalité om miljoners miljoner år. Men JAG kan iallafall kika tillbaka på den här dagen då barnen drar iväg på sina trimmade mopeder och kallar mig tråktant, sådär om 10-15 år. Jag inbillar mig att det skulle kännas bra i hjärtat att kunna det.

När vi steg upp i morse möttes vi av... SOLEN? Whaaaat? I flera sekunder åt gången glimrade den till över februarihimlen. Vi gnuggade våra ögon både en och två gånger innan vi fattade att det inte var en synvilla eller en efterhängsen dröm. Det var sant. Hurra! Utedag!



Men först åt vi prickekorvmackefrukost och läste tidningar. Asså, jag läste orden och tittade på bilderna som skymtade fram under traktordäcken, det får vi småbarnsföräldrar liksom likställa med att läsa.

 
Sen gick vi ut och gungade tills magarna kurrade. Då gick vi in och fyllde dem till bredden med chili con carne.




Även om Iris hett önskde att det var glass i skålen istället och genom magiska under (dvs att hålla handen för ögonen) försöka frambringa vaniljglass med strössel. Det funkade tyvärr inte. Men Iris sa att hon skulle försöka igen till kvällen och då var "alldeles säker" på att det skulle fungera. Gulp! Jag blev då lite svettig och tänkte på att jag nu har ansvaret för att låta mitt barn tro att världen ÄR en magisk plats, iallafall några år till, och därför skulle bli tvungen att blixtsnabbt byta ut kvällsmatsyoughurten mot glass. Här ska ni veta att jag alltså inte blev stressad över tanken på att servera henne glass till middag, nej nej nej. Mer över min egen osmidighet/klumpighet/totala oförmåga att göraobemärkta  byten och det faktum att jag till 99,9% sannolikhet skulle komma att avslöja mig genom att tappa skålen i knät på henne och där igenom förstöra både magin och hennes förtroende. DEN PRESSEN! 

Men tack och lov glömde hon glassen rätt snabbt då hon började måla "farliga lejon" och tillslut själv förvandlades till ett och önskade zebrakött till middag. Det svänger tvärt.

 
Alltså, livet med kids. Så himla härligt, galet och hissnande. I ena stunden är de småfjuniga och helt skört nyfödda och i andra fantasifulla underhållare som kräver de blodiga biffar till middag. Poff! - sådär bara.

Det är så himla fin att vara föräldraledig, och jag vet att Jocke har varit avis den här gången då vi inte kunnat dela på samma sätt som förra. Men nu ser jag verkligen fram emot att kunna jobba helhjärtat med företaget och podden på dagarna och att dela fantasier, prickekorvmackor och gungpirr i magen med barnen på eftermiddagarna.
Jag gissar på att den här våren blir den bästa på länge.




Kommentarer
Postat av: Lois ohemul

Alltså Matilda, din arvsmassa <3
Bra skit så att säga.

Svar: <3<3<3
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-02-24 @ 22:06:03
URL: http://ohemul.blogg.se
Postat av: Tessa

Jag måste bara säga att din blogg är så otroligt härlig! Jag blir glad varenda gång jag klickar mig in hit.

Svar: Tack! Vad glad jag blir :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-02-25 @ 15:35:31
Postat av: Malin

Håller helt med Tessa! Man får sig ofta ett härligt skratt man tittar in här :) Sen är du så himla vacker :)

Svar: <3<3<3
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-02-27 @ 23:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback