Bra saker med igår


Bra sak:

 
Tulpaner med perfekt status! Och ja det här har tydligen blivit en blogg om tulpaner
(Sökoptimerar: Blogg om tulpaner, tulpaner, blogg, perfekta tulpaner, vi som älskar tulpaner, vi som bara bloggar om tulpaner hela tiden och knappt kan se någon mening med att skriva om andra saker, tulpaner in my <3)


Bäst sak:


Politiskt Homeparty med Gud(run)! Jag kom dit som mig själv och gick därifrån som överfrälst. Känslan när någon smart sätter raka ärliga ord på ens egna känslor och tankar = Oooooslagbar. Faaaaantastisk. Maaaaagisk. 

Hon sa så mycket smarta grejer som jag alltid kommer bära med mig i hjärtat mitt. Som tillexempel att "Jämställdhet är inte en åsikt, det är en kunskap" och "Rösta inte MOT saker, rösta FÖR den förändring du vill ha". Och att verkligen belysa problemet i att ha ett parti som för en rasistisk och kvinnofientlig politik i riksdagen tillsammans med ett gäng andra väljarnervösa partier som inte tar debatten. Avdelning saker som måste förändrar: Det. Absolut det.


Gudrun for stadsminister.




Kommentarer
Postat av: Fifi

Älskar Gudrun!

2014-02-12 @ 12:23:01
URL: http://www.superfifi.se
Postat av: Agnes

Älskar Gudrun! Tänker du rösta på F! i höst? (du behöver självklart inte svara om du inte vill, valhemlighet osv). Jag tror att jag egentligen vill rösta F!, samtidigt vill jag verkligen inte ha alliansregering fyra år till och är rädd att min röst inte "räknas" om F! inte kommer in i riksdagen. Hur tänker du?

Svar: Jag kommer absolut att rösta på F! i år. Jag tänkte göra det även förra valet, men röstade då i slutändan på vänstern som en taktik för att få bort den borgerliga regeringen. Men vad hjälpte det? Fortsatt blått och SD in (för SD-väljarna vågade gå utanför blocken) så den taktiken slopar iallafall jag i år :) Ut med rasisterna, in med Feministerna! tänker jag :)
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-02-12 @ 13:33:34
Postat av: Josephine Foto

Politiskt homeparty? Vad är det för helt strålande påhitt?

2014-02-12 @ 13:52:03
URL: http://fotografjosephine.blogg.se
Postat av: Ida

Sjuk avis.. på både tulpanerna och daten med Gudrun..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback