Jul i vårt hus!


Då var det jul hemma hos oss i år igen. Ja, eller typ. Jag är ingen julfantast  i den bemärkelsen att jag dekorerar varje liten centimeter med pynt, nej. Snarare är jag den personen som gärna se så lite tomtar i mitt hem som bara möjligt. Noll stycken för att vara exakt, om jag skulle följa magkänslan fullt ut.

Men sen är jag också förälder och vet med mig att det kommer jobbas in några tomtar från barnens håll. Både nån förskolegjord toalettrullehistoria med ett ganska sorgligt litet bommulskägg och ögon på sne (älskvärd ändå) och nån köpt fasansfull vi har på vinden som Iris älskar. Men där är vi inte än. Just nu är det bara andventigt (är det ett existerande ord?) och i mina ögon perfekt juligt.

 
Har hakat på trenden med rumsgran. Jepp. Kan ej släppa hur SUPERFANTASTISK jag tycker att den är, lille barrpinnen. Älskar den <3

 
Och sen har jag som varje är gått loss på hyacinter i blomsteraffären. Först köpte jag tre. Och sen köpte jag tre till. Och sen en stor. Och sen två till, för jag ville ha blåa också. Och nu vet jag ju, vis av tidigare julars erfarenheter, att dessa aldrig kommer stå sig fram till jul. Men det gör inget. För då får jag anledning att köpa nya... mjihiihihihih *gnuggar händerna*
 
 
Och så lite stämningsfulla kvällsbilder, som en mjuk uttoning på detta uuutruliga Hemma Hos-repotage. 
Varsågoda för julstämningen.




Kommentarer
Postat av: Tinis - en blogg som vill göra dig glad!

Ååhhh, ser massa fint julpynt i bloggar nu.

Om man är fattig och student (eller student och sparar till en resa som jag) så rekommenderar jag att köpa 1.5 kg clementiner på ICA för 15 kronor.

Åt typ 4 clementiner på fem minuter och det ger garanterad julstämning!!!!!!!

Dock kan jag ej veta hur effektivt det är jämfört med typ fina ljus och så. Men vad man inte vet mår man inte dåligt av. Hehe.

Kram/Tina

2014-12-02 @ 09:50:23
URL: http://tinis.me
Postat av: Elin Löwstedt

Alltså. Ni. Bor. Så. Fint. ÅH ÅH ÅH, säger jag bara. Jag känner dock att varken ekonomin eller tiden finns för att dekorerar hemmet alls, just nu. Dessutom vet jag inte hur det skulle se ut med tanke på två små busiga 1-åringar ;)

2014-12-02 @ 14:39:04
URL: http://elinlowstedt.blogg.se/
Postat av: Emma

Men gud så fint ni har hemma!!

2014-12-02 @ 19:33:40
URL: http://eemmaberntsson.blogg.se/
Postat av: Sofi

Vad fint ni har det!
Det är inte så att den underbara brickan i trä finns att köpa i någon butik i år?

2014-12-02 @ 20:30:47
Postat av: Mammapodden

Det är så skönt att läsa om hur andra (mammor) har det och överlever i alla julbestyr. Att läsa om din vardag ger massor av pepp och humor att göra det bästa av min egen.

2014-12-04 @ 20:09:14
Postat av: Thea

Tjusigt! Ser verkligen julmysigt ut! Är inte heller jättemycket för tomtar och överdrivet krimskrams, men har fått ge med mig då min kombo är helt tvärt om, haha

2014-12-05 @ 13:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback