Dagen då allt förändrades

 
Hej vänner. Eftersom den här bloggkraken förvandlats till ett svart slukhål av ingenting snor jag bloggboost från världens bästa Knave. El blogglista. Och alltså nä, det är inte så troligt att jag kommer att skriva alla de här inläggen, jag känner mig själv. Men jag tänkte att jag hakar på den de dagar jag känner mig inspirerad och har något att säga. Och idag är ju första dagen och det vore rent av ofint att inte starta då.

Dagen då allt förändrades.
Jag skulle kunna ta hur många dagar som helst. Som dagen då jag satte ner min första flyttlåda i min alldeles egna lägenhet. Dagen då jag blev vrålkär i ett lunchrum. Eller dagen då jag nervöst skvätte lite stressat kiss på ett graviditetstest på Jockes toalett. Eller dagen då jag i fruktansvärda smärtor födde den där ungen som kom 9:e månader senare. Och dagen två år senare, då dennes lillsyskon kom. 

Alla lika otroligt förändrande dagar i mitt liv. Absolut.

Men jag väljer ändå dagen då jag fick ett facebook-meddelande som såg ut såhär:

 Som jag svarade såhär (galet övertaggat) på:
 
 
Alltså dagen då jag och Moa hade vårt allra första samtal om att starta en pod tillsammans.
Och vad jag vet nu, som jag inte visste då, var att när jag gick iväg för att "ta en kopp och prata lite löst om idéen" skulle möta en person som jag nu umgås med dagligen.
Som jag har en vällyssnad podcast tillsammans med.
Och som jag sänder en tvodd på SVT med.
Och som jag driver ett företag ihop med.

Och som nu dessutom är min vän och en himla härlig person att ha i sitt liv.

Allt på mindre än två år. Att få det där meddelandet kanske inte just den dagen förändrade särskilt mycket mer än att jag tyckte det verkade kul och såg fram emot att få två barnfria timmar på ett fik nästföljande dag. Men ser jag tillbaka på det förändrade den cirka allt.

Det var starten på att gå all in i ett nytt projekt med ett högt satt mål.
Det var starten på att jobba svinhårt helt gratis, för att sedan förstå att betalningen var erfarenheten och kunskapen vi fått på vägen.
Det var starten på en process där jag skulle inse att det faktiskt är helt ok att vilja jobba kreativ. Och att jag visst kan driva ett företag, föreläsa inför massor av människor, sända TV och podda inför 100.000-tals människor.

SÅKLART att jag kan det.
Det vet ja nu, men det visste jag inte då. 
Därför blir den 18 mars 2013 dagen som förändrade precis allt.
 
 
 
 
 


 


Kommentarer
Postat av: Ida

Häftigt! Tur att ni träffades så att vi andra fick ta del av resultatet :)

Postat av: maria

så underbart för oss lyssnare/tittare/läsare att den dagen hände! :-)

2014-12-02 @ 16:40:22
Postat av: Evelin

Så fint och inspirerande inlägg! Tur för oss också att du och Moa hittade varandra. Er podd är en av mina absoluta favoriter! :) Och hit hade jag nog inte heller hittat inte om det inte vore för podden.

2014-12-09 @ 13:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback