Nytt podavsnitt!





Vänner! En ny pod in da house.
 
En pod om insikten att ha blivit bitter. Riktigt jävla bitter. För att få dra ett allt för tungt lass själv och känna sig ojämställd och irriterad hela tiden har ofta just den följden. Det är jättetråkigt, helt onödigt och supersvårt att undvika. Men vi försöker reda ut vad det är för förändringar som måste till för att bitterheten ska dra sin kos. Jämställdhet, lika stort ansvar och förståelse är viktiga ledord.

Vi pratar också om "det är bara jag"-tankar som i "Det är bara jag som står i ett fullständigt superkaos med ungar och fläckar överallt fem minuter innan vi ska iväg och panikkammar luggen för att se någolunda representabel ut", mamma-shaming, Moa berättar om sitt första tandläkarbesök på 10 år (!) och så spelar vi musik vi har minnen till.

Podden lyssnar du på via iTunes och i podappar för android. Vill du lyssna här direkt på bloggen går det också bra. Vill du oss något finns det massor av vägar att gå. Ni kan gilla oss på Facebook, ni kan maila oss på [email protected] och ni kan dela bilder på instagram med #moaochmatilda. Vi läser ALLT och blir så glada att höra från er. 

Häpp häpp, nu är det dags att lyssna på pod. Kram!






Kommentarer
Postat av: Lotta S

Jag älskar att jag har låtit bli att lyssna på poddarna hela sommaren, så kan nu lyssna på dem när jag åker till skolan i september :D Bra motivering att komma upp om morgnarna!

2014-08-25 @ 19:27:11
Postat av: Maria

Vilket bra avsnitt! :)

Jag har ett förslag på ett ämne som jag tycker vore sjukt intressant att höra era åsikter och tankar om; nämligen skolans värld. Om jag pratar från egen erfarenhet så vet jag verkligen att skolan kan vara en så himla fin och utvecklande plats men också hur otroligt jävligt det kan vara om man inte passar ihop med de i ens klass och bara känner sig allmänt felplacerad. Hur var ni själva i skolan? Har ni känt er "fel" och malplacerade i skolsammanhang? Ser ni tillbaka på skoltiden och får en varm eller en jobbig känsla? Och vad tänker ni inför att era barn inom några år ska börja skolan?

2014-08-26 @ 19:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback