En höstlista


1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?

Ska vi vara helt ärliga tycker jag inte alls att hösten som årstid är här än. Idag gjorde jag tex värsta felbedömningen av vädret och tog på mig långbyxor, långärmad skjorta, nån typ av stövlett och ba: "PJUH, VARMT!" Så är det jämt. Hela veckan har det varit typ lite kallt och blåsigt, men jag har levt i tron om att det är sommarstassen som gäller och blivit helt kall och frusen. Gjort om för att göra rätt, men gjort fel istället.
Såklart.


2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Får en svara dataväskan? Då gör jag det. Annars...
Min leopardjacka. Lätt skönaste snyggplagg jag ägt.


3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?

DET HÄR inlägget skrev jag för exakt ett år sedan. Tanke: Barnen var förvånansvärt pyttiga - kolla själva!


4. Vad gör du om dagarna egentligen?

Det kan en undra, och såhär är det. Jag och Moa driver en kommunikationsbyrå. Den går bra och vi har mycket att göra. Att jobba med kommunikation är dessutom ett perfekt och roligt jobb att kombinera med podden. Annat jag gör om dagarna är att dricka mycket kaffe, sitta hemskt mycket vid datorn, ta hand om kidsen, pussa på min man, träna (nåja), försöka upprätthålla en fritid och ett socialt umgänge och vara uppe alldeles för sent om kvällarna. 

 

5. Vad ska du ha för frisyr?

I höst menar du? Eh, jag tänker mig en något mer rödblond lång page med ljusa slingor.
Men jag är realist och gissar på att jag kommer se exakt likadant ut i skallen hela hösten som jag gör nu. Är ej person som säsongsbyter frisyr. Alls.


6. Vad lyssnar du på för musik?
Jävligt bra musik såklart!


7. Vad läser du?


Den här. Livet efter dig av Jojo Moyes, fast på engelska. 
Och det har jag gjort ett tag nu... Med handen på the heart går det a little bit slower then jag först trodde to read books in english.  


8. Senast tre inkomna sms?
"Såg att du lagt in storytell på min telefon. Du är den bästa fru jag haft" (min man är så romantisk)
"Är du på G?" (chefen är otålig)
"Du har en faktura på 38 kr att betala med förfallodag 30/8 -14" (Västtrafik <3<3<3)


9. Vad var bäst med sommaren?

 
Att ha tillgång till trädgård varje dag, att jag fick mycket fin tid med barnen och att det var ok att äta glass och frukt till lunch varje dag.


10. Vad var sämst med sommaren?
Att min hjärna redan nån gång i början av juli skumpnade ihop till ett litet utsvettat russin.


11. Senast köpta plagg?
Antagligen nått i strl 104. Som vanligt... *muttrar*
Eller nej förresten! Ett par gröna långbrallor från Gina. Mkt bekväma och höstiga.

 

12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Sov mycket! Skratta massor! Och säg "FAN VAD JAG ÄR SNYGG" med eftertryck till spegeln varje dag.
Det hjälper för mig.


13. Hur ser du på framtiden?
Med spänning! *biter på naglarna och glittrar med ögonen*



Kommentarer
Postat av: jonna

Yey! Höstlista att inspireras (låna/sno?) av. Gillar dina svar på fråga 12. Istället för: Miracle Hapiness Perfector Sorrow Remover (unt so weiter) 595 kr/ml, eller nåt liknande. Och boktips, gillar ALLA boktips.

2014-08-14 @ 20:13:50
URL: http://ladilettante.blogg.se
Postat av: Fridah

Alltså åhh. Jag älskar att läsa din blogg Matilda! En riktig lyckoboostare!

Svar: Tack så otroligt mycket! <3
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-08-17 @ 19:05:43
Postat av: Sandra

Livet efter dig är en sjukt bra bok. Lipade som en jävla gris från mitten och framåt typ. Läste den mest när jag jobbade natt, tur att patienterna sov och inte såg mig när tårarna sprutade.

Svar: Mmm. Känner mig lite som en mänsklig vattenspridare just nu :) Men bra, absolut!
OPROFESSIONELL | allmänt awesome

2014-08-17 @ 23:51:28
URL: http://rockgrodan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback