EO EM DJI

(asså bokstäverna OMG)
((asså som i o my god))
(((asså ni fattar säkert själva)))

Helt slut i lillhövvet dag. Har jobbat så kreativt och gnuggat ut varenda lite idé ur skallen att jag efter avslutat jobbpass bara ville sjunka ner i en trött liten lealös massa på hallgolvet. Det tillät inte barnen, och ej heller min man. De ville åka på utflykt till vänner och vara sociala. 
- MÄ VA FAN JAG VILL ÄTA CHIRRE Å SOMNA I SOFFAN FÖR I HELVETE!?, sa jag inte, utan tyckte det lät som en mycket trevlig idé.

Våra vänner har skaffat sig världens finaste lilla torp mitt ute på ett vete(?)fält. Ingen mobiltäckning och endast en mulltoa for the basic needs - ja ni fattar grejen. Att vara där känns som ett ha teleporterat sig rakt bak i tiden till 1800-talet (fast antagligen betydligt mycket trevligare och renare) och det var precis det jag behövde efter att ha stått med näsan emot en mobilskärm hela dagen. När vi åkte hem sa jag drömskt till Jocke:
- Åh älskling. Det är såhär vi skulle bo. Bara vi och naturen. Ingen dator. Ingen stress. Ing..  ...en takeaway, ingen snöröjning och INGEN MOBILTÄCKNING. GAH! *plattan i mattan*

Så nu är vi hemma i stan igen och har tagit vid tanken om chips och somna i soffan. Tänkte göra det till filmen Her, på tal om det moderna samhället osv. Den kanske får mig att ändra mig åter igen.

 
Ian, på torpbänk med vete(?)fält i bakgrunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback