Saker jag PMS-gråtit till idag.


1. Att Iris stod i hallen med tummarna under den röda lilla ryggans axelband och sa: "Nu går jag på utflykt mamma! Längta inte för mycket efter mig för jag kommer sen. Hej då!"
Å ja' ba': *tokböl*

2. Ett sommarprat med Klara Zimmergren där hon pratade om barnlöshet och döda fölungar.
Å ja' ba': *snörvel snörvel*

3. Att Iris kom hem från förskoleutflyktten och sa: "Mitt sugrör till festisen hade ramlat av så jag kunde inte dricka den. Men jag fick smaka på Rafaels. Han är en bara kompis." 
Å ja' ba: *blinkar frenetiskt och viftar med händerna i ansiktet*

4. När ett av barnen drog tag i kanten till skålen med pärlor och resolut tjongade den med full kraft i golvet.
Å ja' ba: *vi-som-skulle-ha-så-trevligt-bröl*

5. Att Ian inte hittade sin söliga gamla snuttefilt vid läggning och vaggade än hit än dit och liksom kallade på den med små förtvivlade lockrop. "Ääään Äääään ÄÄÄÄÄÄÄÄÄN" lät han.
Å ja ba: *fulsnörvel*

6. Att de små skorrande förkylningshosten innifrån barnrummet låter så besvärande för dem, trots att de sover.
Å ja' ba': *tåras upp*





Kommentarer
Postat av: POOS

PMS suger verkligen. Jag önskade att det fanns en spruta med PMS bakterier eller liknande som man kunde prova att ge sin sambo så att de får se hur VI har det.
Då förstår dom gråt, chokladsug och surande.
Perfekt!

Svar: Bra idé! Hoppas någon sätt igång och forska fram en sån som jag kan bespruta min man med ;)
OPROFESSIONELL

2013-09-25 @ 21:48:37
URL: http://www.fames.se/POOS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback