Låt oss snacka mens!


Ja men låt oss! Därför har jag och Moa spelat in en rykande färsk podd om just det. Mens och PMS detta guldkorn till ämne. Vi hade nog kunnat snacka på i en hel evighet om det nu inte hade varit så att någon skulle orka lyssna också, så det blev 35 minuter. 35 otroligt VIKTIGA minuter. Vårt mål är att sudda bort den eviga skamkänslan som ligger som en våt... binda runt det. Så no more mensskam ladies! Vi hittade inspiration i Liv Strömquists briljanta sommarprat som både jag och Moa håller som något av det bästa som sänts i radio någon jävla gång.

Vi snackar iallafall om när vi först fick mens, hur vi drabbas av PMS, läckage, värk, chokladsug och annat relevant. 

Lyssnar gör du via iTunes (sökord: moa&matildas podcast), på din androidapparatur, på vår FACEBOOKSIDA, (moa&matildas podcast) som törstar efter fler likes, eller här nedan på bloggen. Vi finns också som vanligt på instagram under namnen @spiderchickblogg och @oprofessionell2 där ni gärna får använda hashtaggen #moaochmatilda och fota dig själv när du lyssnar på podden. Vi ser fram emot att få se hur just du ser ut med oss i öronen.






Kommentarer
Postat av: aaa

Ni glömde menskoppen! Bästa redskapet någonsin.

Svar: Ja. Många säger det. Vi får göra en uppföljningspodd i ämnet då vi testat den :)
OPROFESSIONELL

2013-09-16 @ 20:10:31
URL: http://envig.blogg.se
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Alltså liv strömquists sommarprat har jag npg lyssnat på tusen gånger och till och med tvingat sambon att lyssna på höhö. SÅ jävla bra! Ser fram emot att lyssna på era 35 minuter i ämnet ;)

Svar: JAG MED! och tvingar Jocke att lyssna. Han var skeptisk först, men satt sedan och nickade med :)
OPROFESSIONELL

2013-09-16 @ 20:23:18
URL: http://kristinsandgren.blogg.se
Postat av: Maria

Lyssnade för första gången nu på eran podd, åh vad bra det var! Sitter här ensam hemma och att lyssna på erat prat var perfekt, har sparat sidan på favoriter så jag snabbt hittar hit och kan lyssna ikapp det jag tidigare missat! Ni är grymma! :)

Svar: Tusen tack! :)
OPROFESSIONELL

2013-09-16 @ 20:31:12
Postat av: E

Älskar poddisen.
Älskar även att jag typ aldrig har mens <3

Svar: Ååå, lyllo du :) Och tack!
OPROFESSIONELL

2013-09-16 @ 20:49:34
URL: http://destruktion.blogg.se
Postat av: Olivia

Älskar era poddar!:D
Och tampongsjukan är faktiskt en riktig dödlig sjukdom, men den orsakas inte av att tampongen sitter i för länge utan att man har otvättade händer när man sätter i den.

Svar: Tack! Okej, då kanske det är därför en så sällan drabbas! ;) Mvh hygienisk
OPROFESSIONELL

2013-09-16 @ 22:00:46
Postat av: Bella

Awesome podd! Har det nog rätt bra här hemma med min gubbstrutt. Han serverar mej choklad och värktabletter och tar lite extra hand om mej, bäst helt enkelt.

Och det med "pinsamma" minnen har jag! Tror jag var 15 år och var i Paris för första gången. Fick självklart min mens, och en morgon vaknade jag i en hotellsäng som såg ut som något från en skräckfilm... Halva sängen totalt dränkt i blod! Yay! Ställde mej upp men tuppade av efter 2sekunder. Tycker så synd om den städare som behövde ta hand om det och tyckte det var så pinsamt. Men idag tycker jag det är något som man kan skratta lite åt :) Blodbadet i Paris... lite film noir nästan! ;)

Sen tycker jag inte om att säga mens bara för att jag alltid kommer att tänka på känslan och doften av mens när jag hör ordet. Och det är ju inget mysigt. Men har annars inga som helst problem med det. Det är ju naturligt! Obehagligt och gör satan ont, men naturligt.

Svar: Tack! Låter fint att ha en sån :) Haha, i efterhand kul men då kan jag ku tänka mig att det var mindre kul. Ja men precis, låter som franskt 40-talsskräck. ;)
OPROFESSIONELL

2013-09-16 @ 22:02:26
URL: http://imsogoingfrench.blogg.se
Postat av: Saroow

Er podd är så fin. Banne mig!

Alltså tampongsjukan, myt eller ej, den är orsaken till min tampongfobi. NO TAMPONS IN MA HOUSE(läs snippa) SISTA!

Återigen, himla.bra podd!

Svar: Tack! Haha, läskig den där tampongsjukan. Vi har fått bekräftat att den både finns och går under namnet TSS. Hu! ;) Kram
OPROFESSIONELL

2013-09-17 @ 11:57:00
URL: http://saroow.se
Postat av: Em - mamma på NZ

Vilken bra blogg du har! Hittade just hit via spiders och här kommer jag garanterat titta in igen! Podden ska jag också lyssna på när jag får en minut över :)

Svar: Tack så jättemycket! :)
OPROFESSIONELL

2013-09-17 @ 12:34:38
URL: http://emsliv.wordpress.com
Postat av: Stina

älskar älskar älskar er podcast. vi kvinnor borde verkligen ta tillbaka mensen och tala om den mycket mer än vad vi gör. tack för menspeppen. den behövde jag. kram

Svar: Tack så jättemycket! Kram
OPROFESSIONELL

2013-09-17 @ 17:45:41
Postat av: Josefine

Älskar era bloggar. Lyssnar dock inte på varenda podd eftersom jag inte alltid är intresserad av alla teman som ex. barn. Men jag tycker att ni är så himla bra och professionella! Fortsätt så!

Gillar er här istället eftersom jag inte har facebook!☺

Svar: Tack! Lyssna på de ämnen du känner att du har intresse av, det är det som är meningen med podden :) Kram och tack för dina snälla ord!
OPROFESSIONELL

2013-09-18 @ 15:28:07
URL: http://yohseefeen.blogspot.de/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback