Jag tänkte faktiskt skriva lite om mig.

 


Den senaste tiden är ni flera som luftat en nyfikenhet om vem jag är. Små subtila frågor riktade till mig, om mig, Alltså personen mig utanför mammaskapet. Jag tänkte att jag skulle skriva ett litet presentationsinlägg för er som undrat, kommer att undra och er som kanske glömt att ni förr undrat men nu börjar att undra igen.
Ok. Då kör vi.

Jag heter Matilda. Särskilt oprofessionell är jag inte, om en inte ser till vissa kvalitér som att typ vara sådär mysigt "huslig och underbart-Clarig". Och kanske jag också kan anses var lite oprofessionell då det kommer till att betala räkningar innan den 28:e och ha koll på viktiga tider och sånt. Räkningarna ligger nämligen här brevid mig, obetalda den 2.e och jag glömde visst att ta Iris till tandläkaren i fredags. Så kan det gå.

Jag är 25 år. Jag är alltså född 1988 i samma stad som jag nu bor i, Skövde. Jag har med andra ord inte rört mig så otroligt mycket geografiskt på 25 år. Eller ja, inte på det sätt att jag flyttat härifrån. Rest har jag gjort ganska mycket. Jag älskar storstäder och hatar sand i trosan. 

Jag fick barn 2010. Då var jag 22 år ung. Iris ankomst skrämde skiten ur mig på så många plan. Jag tyckte att föda barn var typ det värsta jag någonsin gjort. Det där med smärta samt urkrafter som tar över är inte alls min grej. Inte lustgas heller. Men det glömde jag rätt så snabbt och fick barn igen 2012. Jag längtar redan efter barn nummer tre, men vi har bestämt att vi väntar ett tag till. Kanske några år för att få våra liv lite mer dit vi vill ha dem först. Typ till ett hus och en någolunda fast inkomst.

Jag är student. Jag har studerat marknadsföring jättelänge. Trots det har jag bara 80 poäng i ämnent. Så blir det lätt när en ska vara föräldraledig och slutkörd stup i kvarten. Imorgon börjar jag läsa igen på 50%. Det ska bli roligt. Eller, där ljög jag, Det ska bli stressigt och lite jobbigt och helt nödvändigt.

Jag är gift. Gift med Joakim, men det visste ni nog redan. Det har jag ju skrivit en hel del om under sommaren. Vi träffades 2008 när vi jobbade ihop. Då var jag 20 och han 21. Han var jätteromantisk och sa: "Jag är kär i dig. Är du kär i mig? Snälla, bli kär i mig." Det blev jag. Nu är det fem år sedan. Joakim läser till undersköterska och spelar fotboll hela tiden. Jag älskar honom gränslöst.

Jag är feminist. Eftersom jag anser att alla människor har samma värde oavsett vad de har för könstillhörighet, sexualitet, etnicitet och religion är jag feminist. Tycker du samma? Ja, då är du det också. 

Andra saker om mig:

Jag är urbra på låttexter, frågesport och historia. 

Jag är på bana 106 i Candy Crush. 

Jag har köpt min hatt på H&M. *tipsar*

Jag har jättemycket bristningar på min mage.

Jag är rädd för djur.

Jag vill skriva en bok. Vet bara inte vad den ska handla om än. Eller om den ska vara för vuxna eller barn. Eller kanske nån däremellan.

Jag internetshoppar för mycket.

Min bästa känsla: Att trycka på mute-knappen.

Lök är äckligt och lakrits jättegott.

Jag drömmer om att ha ett eget kontor att gå till. Med ett fint skrivbord och en kaffemaskin. Och roliga uppdrag. Och ha klänning med coola kängor till.

Jag har som livsmål att ha sytt ett lapptäcke av retrotyger. Ska bara lära mig sy först samt rensa schemat.

Tycker just nu att det här är internets roligaste ställe.

Förutom här på bloggen kan ni följa mig på instagram (oprofessionell2) samt lyssna på min och Moas podd. Visste ni att vi har haft typ 50.000 lyssningar per avsnitt? BANANAS!

Är det något mer ni vill veta? Något önskeinlägg jag ska skriva? Några tips jag ska ge?
Tycker du det? Hör av dig i sånna fall.









Kommentarer
Postat av: Fifi

Kul att få veta lite mer om dig!

2013-09-02 @ 12:34:14
URL: http://fififantastic.blogspot.se
Postat av: Malin -Änglamamma och gravid

Superroligt att läsa mer om dig!
Och att du skriver det på ett så bra sätt!! Extra kul!

2013-09-02 @ 12:43:23
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Postat av: 2-barns-mamman

Roligt att få läsa lite om dig! :)

2013-09-02 @ 13:16:24
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Bella

Kommer nog ändå alltid minnas dej som 8-9 år på billingskolan där vi lekte lejonkungen bland klippor av snö och åt myror i backen :D

2013-09-02 @ 13:28:18
URL: http://imsogoingfrench.blogg.se
Postat av: Anna Weinreich

Hej Matilda!
Kul att lära känna dig lite mer! Bra inlägg. Kram!

2013-09-02 @ 18:37:57
URL: http://www.dansedockan.blogspot.se
Postat av: Jessica

Kul med sammanfattning då jag är en rätt ny läsare :)

2013-09-02 @ 19:15:11
URL: http://isaelle.blogg.se
Postat av: Anna

Har kikat på din blogg då och då ett tag nu (hittade hit genom Sanna), tycker du verkar helskön och KLOK! Det verkar som att jag kommer bli stammis här! :)

2013-09-02 @ 19:46:14
URL: http://imfeelingalittlepeculiar.blogg.se
Postat av: Malin

Härligt med ett personligt inlägg så att vi får veta mer om dig eftersom du verkar vara en störtskön person med en underbar blogg!

2013-09-03 @ 09:46:20
URL: http://trickster.blogg.se
Postat av: Sandra

Det här var ju roligt att läsa! Lite omväxling :p

2013-09-04 @ 23:43:29
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: J

Hahaha, åh, supermom- värsta bra tipset, tack! Love u. Låt oss satsa på att även föda treorna samtidigt!

2013-09-08 @ 11:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback