Oppa Götet style!


Nä jag har inte glömt er. Jag har bara haft så fullt upp med att ha roligt irl (helgen) och skola in lilluggen på förskolan (idag). Men nu är jag tillbaka på bloggbanan med besked. Tänkte börja veckan med att ta med er till Göteborg. Gött va?


För som ni kanske kunde gissa var det alt. nummer tre som var önskningen att slå in först (men tack till alla er som hjälpte till på nummer två också! Älskar er alla nya 24) 

Men nu - en redogörelse över helgen. Jag, min man, min mans lillsyrra och min mans lillsyrras kille slängde oss med andan i halsen på ett göteborgståg i fredags runt två. Vi lämnade ett höstruskigt Skövde och möttes av... ja finare väder vilket gjorde oss otroligt konfunderade. Driver någon med oss? I Göteborg regnar det ALLTID liksom. Men nä. Inte så himla mycket i fredags iallafall.


Avenyn i solsken, så ta en go titt hörrni. Det hör inte till vanligheterna.

Och vad passar bättre en fin dag än att vara inomhus? Inget tänkte vi och slängde upp fötterna på sängen.


Framåt kvällningen drog vi på konsert. Larsa W spelade i scandinavium. Av oss fyra är jag det absolut minsta Lars-fanet, men att gå på spelning är alltid roligt. Om det inte är Gyllene Tider eller nått dansband som spelar då kan det få vara. Dessutom hade vi bra platser. Och Lars spelade Söndermarken, som är min favvo. Bra där Lars!



Over all får konsterten tre av fem svennebananer i betyg.
En för platserna samt ljusshowen, en för Söndermarken och en för Lars älskvärda personlighet. <3

Senare på kvällen hamnade vi på Smaka (bra Vasa-krog) och smakade på bärs fram till tre. Ujuj. /PaRtYgIrL_88

Lördagen var om möjligt än mer soldisig och vacker. Och hur startar en bäst en dag på hotell? Mular hotellfrulle såklart! Hur följer en som sämst upp det? Missar att det är allahelgona och bolaget sådeles stängt (ups) vilket innebar att vi något skamset fick fråga om kvällens värdpar kunde pynta in lite vin åt oss också.  
Det kunde de - heja!


Men innan kvällen föll hade vi en heldag att fördriva lite som vi ville. Jag tog en stadspromenad. Åh lika stark känner jag det varje gång jag är där att vi är en ouppklarad historia, jag och Göteborg. Som det behagliga stinget av en saknad vän känns det att knalla gatorna ner. Nä, Göteborg, det blev aldrig vi. Inte än. När det händer får vi se. 

Köpte mig min efterlängtade, överdregglade, åtrådda Monki-klänning (för att liksom skava lite bekvämt med senaste konsumtionspodden heheheheh *blik blik*). Att ett stycke tyg kan skänka sådan lycka. Underligt.


 
Sen vilade vi oss i form och klädde oss för att gå på hämtmats-middag på Hisingen. Där bor Elin - väldens bästa göteborgare!

Om vi hade trevligt? Ja! 
Om vi var uppe sent? Ja!
Om vi med nöd och näppe undgick både drogbråk (alltså andras) och spårvagnskontrolanter? Ja!
Om vi önskar att vi kunde träffa Elin oftare? Ja! 
 
 
Sen blev det söndag/huvuddunksdag och det var dags att åka hemåt igen. Trötta och glada klev vi in genom dörren hemma vid 17.26 och överfölls av två vilda gosglin som tjoande pussade oss fulla av vi-har-saknat-er-pussar. Det bästa med att vara borta är ju att komma hem, det är sen gammalt. Därför placerade vi barnen i mitten av dubbelsängen vid läggdags, gosade in oss i deras små fjuniga nackar och somnade gott.
Denna helg sparar vi i hjärtat länge.

 




Kommentarer
Postat av: J

Gud så härligt! Men alltså, Avenyn? Jag ser verkligen inte var du står för det ser inte ut som Avenyn. Avenyn lutar väl inte uppåt sådär eller är det något nytt? Jag har inte varit inne i centrala stan på evigheter (uppenbarligen).

Svar: Men vet du inte att stadsarkitekterna klubbade igenom en resning av Götaplatsen på typ 300 meter så Avenyn börjat luta? Asså, du måste verkligen besöka centrum mer... hehehe nej, felformulerade mig lite. Jag står på Avenyn (typ uppe vid Park Lane) och fotar upp mot Engelbrektsgatan. Där har du förklaringen :)
OPROFESSIONELL | allmänt awsome

2013-11-04 @ 15:02:13
Postat av: Josephine Foto

Nä men är det Elin Hillen nere till höger som fått ditt celebra besök?

Det är min arbetskollega nämligen.
Får referera till den lilla världen här då.

Svar: Haha. Ja! Vad roligt :) Elin är kusin med Jocke! Det är verkligen en liten värld vi lever i :)
OPROFESSIONELL | allmänt awsome

2013-11-04 @ 15:42:54
URL: http://fotografjosephine.blogg.se
Postat av: Emma

Härliga bilder! :)

2013-11-05 @ 08:29:18
URL: http://emmaloves.se
Postat av: J

Haha, woho! Det var där jag trodde att du stod. Idag hade jag nästan närkontakt med Avenyn- satt i konferens ca 20 meter ifrån Götaplatsen hela dagen, OOoooOo.

2013-11-05 @ 18:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback