Mornar och dess jävlighet


När barnen äntligen är uppsigna,
färdigutfodrade, påklädda, kammade och tandborstade och det är dags att gå till förskolan och mamman liksom tappar lite fokus på minsteungen som vandrar iväg runt ett hörn under den rätt livliga aktiviten "klä på 3-åring ytterkläder". Och det liksom slår den redan svettiga mamman mitt i krånglet med att få in fem spretiga fingrar i rätt vantdito att "Huuuum? Lade jag verkligen undan penslarna från gårdagens kvällsmålning av köksstolarna...?" och svaret retsamt blir till ett magonts-nej. Och minstingen inte återfinns förens det är försent och bord, lite av soffan, kläder och själva 1-åringen är helt nedkladdade av vit färg. 

Det är då jag vill säga upp mig från morgonasvaret .

 

Kommentarer
Postat av: Lois/ohemul

Funderar på att skriva upp alla dessa "småsaker"(!!!) i en bok och sedan bara ta fram och bläddra fram valfri anekdot då tonåringarna sedan vrålar "men VARFÖR får jag inte?"

2013-11-05 @ 12:01:50
URL: http://ohemul.blogg.se
Postat av: Smulfrun

Neeeeej! Ah så tröttsamt. Underhållning för läsarna, det motsatta för dig förstår jag!

2013-11-06 @ 14:19:31
URL: http://smulfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback