"Det är dagarna som går som är livet"


God kväll vänner! Det blev ju en dag av denna med, en bra sådan om ni frågar mig. Efter städet tog jag en minut och bara njöt av det befriande i att:

- ej tro att fotsulan förvandlats till sandpapper
- ej behöva raka av leksaker från soffan med armen för att få ner ändan på en kudde
- ej kunna hyvla av tre veckors intorkat mellanmål och middagsrester från köksbordsskivan, värma i miccron samt äta den och bli mätt (alltså, detta GÖR vi ju inte - men kunnat, det skulle vi)


Efter det sorterade jag barnstrumpor. Det tog en halv evighet. Minst.



Men jag hann faktiskt datajobba med viktigheter också, tro inget annat. Fem timmar är för en småbarnsförälder liksom en ocean av tid. Och när det gått fyra och jag redan var klar med allt började hjärtat längta nått fruktasvärt efter små blöta pussar och ivriga tjatterberättelser om dagen. Så jag blev himla glad och upprymd när det vid 14.15 plingade på dörren. Förskolepatrullen var hemma!


Hej hej!

Då höll vi bullkalas så det stod härliga till. Om det var hembakat? Nä, nån måtta får det väl ändå vara på hemmafrufasonerna. Köpebullar smakar också bra! Eller nja, typ bra. Eller... Ian åt dem iallafall. Ian som äter allt.
Till och med jord.

 
Mjo. Jag kan nog leva det här vardagslivet. Speciellt nu, när småbönorna ligger sussande i sina sängar och jag och min äkta hälft ska dra på raggisarna, tända ljus, sippa på te och lyssna på piskregnet - alltså bara vara de allmänt softa inne-nallar vi är. Över och ut.




Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vad fint ni har det hemma! *hoppar av förtjusning*

2013-11-07 @ 21:35:57
URL: http://blogghen.wordpress.com/
Postat av: ohemul.blogg.se

Alltså bullmys = <3

2013-11-07 @ 22:00:00
URL: http://ohemul.blogg.se/
Postat av: maria

vilket härligt liv! inne-nallar har det bra! :)

2013-11-08 @ 11:34:38
URL: http://mariabergstrom.blogg.se
Postat av: Josefine

Aaaaw! Jag avlider när jag ser bilden på titthålet! Så söt!:D

2013-11-09 @ 16:00:59
URL: http://yohseefeen.blogspot.de/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback