Tjopa!


1. Vad är du bäst respektive sämst på?
Bäst: Är ett jävla vällingproffs! Gör EXAKT 210 ml välling mitt i natten, utan att tända lampan, på typ 45 sek.
Sämst: Ta viktiga papper på allvar /livin' on the edge.


2. Vilken superkraft behöver du?
Ekonomisk oberoende-het. Absolut en superkraft enligt mig.

3. Är det nåt du tycker evolutionen berövat dig?
Ett extra par armar? Skulle suttit fint såhär under jätteklängiga-bär-mig-jämt-småbarns-fasen kombinerat med orkar-absolut-inte-gå-i-trappor-längre-fasen.

4. Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?
Jag är rätt skadebefriad (alltså jag fattar ju hur farligt det är att skylta med blir gärna lite: "Ödet, kom å ta mä" lixom). Det värsta jag kan komma på nu är väl nått klent tåben som knäckts av under fotbollsmatch typ.

5. Vad är det äckligaste du ätit? Vad skulle få dig att äta det igen?
"Peking-Anka" i Peking. Riktig vider-mat alltså. Och det betalar folk storkovan för att få äta? Uäk. Vad som skulle få mig att äta de igen? Tja, att nån betalade tillbaka den där storkovan till mig kanske, samt lite extra som plåster på såren? Eller om apokalypsen slagit till och just anka var det enda djuret (obs alla matväxter också döda) som överlevt och liksom var den enda näringskällan som kvarstod. Då, möjligtvis.

6. Vad väljer du om du bara får välja över- eller underläpp. Motivera!


Absolut under! Det ser betydligt mer sympatiskt och vänligt ut, associationer jag tycker passar mig.


7. Vilken låt har oftast gått på repeat hos dig?
Denna hära!

8. Vem önskar du att du var kompis med?
OMG Oprah Winfrey! Hör hört att hennes hund har två egna jet-plan. Need I say more...?
Nä. Skämt å sido. Lisa och Lois hade varit så himla göttigt att få haka på. 


9. Ditt favoritgodis!



10. Var sover du bäst?
På höger sida i sängen, sett från fotändan. I min egen säng som står i mitt sovrum. Helst på mage med ena handen på Jockes arm. Zzz! - som ett barn (ej nått av våra nattvakna dock).

11. Vad kommer dina memoarer heta?
"Ett helt oprofessionellt beteende" ?

(lista nallad från Karin)


Kommentarer
Postat av: Vilma

HAHAHA läppen! :-D

2013-05-02 @ 16:04:15
Postat av: E

Hej!
Jag lyssnar på er pod och tycker det är kul att lyssna på era tankar och erfarenheter. Vad jag inte kan få ihop är att ni å ena sidan dissar det faktum att folk är intresserad av hur vidare barnet var planerat eller ej, men å andra sidan går in på det i podden själva. Och eftersom ni själva tog upp ämnet tänker jag att jag kan ställa frågan som kom upp när jag lyssnade på podden.

Hur kan man "råka" bli gravid? När det finns preventivmedel?

Svar: Hej E! Det känns ganska enkelt, enligt mig. Jag tycker personligen att det är en väldigt stor skillnad på när man tar upp ämnet själv, om barnet var planerat eller ej, eller när någon tar sig rätten att fråga så pass privata saker och sedan förvänta sig ett svar. Jag tycker väl rent generellt inte att man går runt och frågar hur och varför folk ligger med varandra? Eller? :) Sedan hoppas jag att du är medveten om att preventivmedel inte är till hundra procent säkra? P-piller är 98% tex. Och råkar man kräkas upp ett piller (magsjuka, matförgiftning, bakfylla osv går väl säkerhetsprocenten ner mer). Sen kan man väl köra kombinerade, men det tror jag få personer i ett förhållande gör, om man nu VERKLIGEN inte vill ha barn. Vilket inte var fallet för oss, uppenbarligen. Hoppas du känner dig nöjd med svaren.
OPROFESSIONELL

2013-05-02 @ 16:06:03
Postat av: Alabama/Lisa

Men AAAAAAWWWW, jag vill ju hänga med dig määäh!!

2013-05-02 @ 18:29:33
URL: http://www.alabamasthlm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback